اجرای طرح ملی«فهما» مهمترین رویداد کانون های مساجد تلقی می شود

اجرای طرح ملی«فهما» مهمترین رویداد کانون های مساجد تلقی می شود

تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
حجت الاسلام تقی یارمحمدی به ارائه گزارشی از عملکرد کانون های مساجد در سال جاری پرداخت و گفت: یکی از مهمترین طرح های اجرا شده در کانون های مساجد، اجرای طرح ملی فهما بود.

 حجت الاسلام «نقی یارمحمدی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان اظهار کرد: در استان زنجان 357 باب کانون فرهنگی و هنری فعال است.

 

مسئول ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان با اشاره به اینکه اطلاعات مربوط به کانون های مساجد استان در سامانه ملی بچه های مسجد به ثبت رسیده است، گفت: متاسفانه کانون های مساجد استان موفق به کسب رتبه در طرح ملی فهما نشدند.

 

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح ملی فهما یک رویداد مهم در کانون های مساجد کشور به شمار می رود، گفت: این طرح ادامه دارد و برنامه های مربوط به کانون ها در آن ثبت می شود.

 

این مقام مسئول به دیگر طرح های به اجرا درآمده در کانون های مساجد استان زنجان در طول امسال اشاره کرد و گفت: اجرای دوره آموزشی زوج های جوان، اجرای برنامه های اوقاف فراغت در کانون ها، ویژه برنامه های دهه کرامت و دهه ولایت، برپایی موکب کانون های مساجد در ماه محرم و اربعین و گردهمایی کانون های مساجد از جمله این برنامه هاست.

 

مسئول ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان به اجرای برنامه های دهه فجر در کانون ها هم اشاره کرد و گفت: به همین منظور برنامه نقالی علوی در 10 مسجد استان به اجرا درآمد.

 

وی به تاسیس کانون های مساجد جدید در استان هم اشاره کرد و گفت: تا پایان امسال 37 باب کانون فرهنگی و هنری مساجد به تعداد کانون های مساجد استان اضافه خواهد شد.

 

حجت الاسلام یارمحمدی به شیوع ویروس کرونا و کمرنگ شدن برنامه کانون های مساجد هم اشاره کرد و گفت: بچه های مساجد استان زنجان با پیوستن به پویش مقابله با کرونا در راستای ضدعفونی مساجد دست به کار شدند.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه دستورالعمل های مراقبت های بهداشتی در مساجد برای کانون های مساجد ارسال شده است، گفت: در همین راستا بسیاری از اجتماعات کانون های مساجد لغو شده است.

 

مسئول ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان در پایان ضمن تبریک ۱۸ اسفند سالروز تاسیس کانون های مساجد گفت: به دلیل شیوع بیماری کرونا و در راستای مقابله با این ویروس برنامه گرامیداشت این مناسبت در استان اجرا نشد.

پایان پیام/ 73