کانون فاطمیه کهنوج برای شکست کرونا آستین همت را بالا زد

کانون فاطمیه کهنوج برای شکست کرونا آستین همت را بالا زد

تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
کانون فرهنگی هنری فاطمیه شهرستان کهنوج برای پیشگیری و شکست کرونا آستین همت را بالا زد.

خبرگزاری شبستان - جنوب کرمان: امروز در جنوب کرمان برعکس سال های گذشته شاهد ۲ بهار هستیم یکی بهاری همراه با آواز پرندگان و عطر بهار نارنج است و بهار دیگری که از جنس مهربانی می باشد، آری اینجا بهار مهربانی و همدلی از بهار طبیعت سبقت گرفته است.

 

علی رغم این که در جنوب کرمان مورد وجود مثبتی از کرونا اعلام نشده و وضعیت سفید است اما مردم مهربان به شکلی خودجوش به کمک کادر درمانی آمده و حداقل های خود را در طبق اخلاص گذاشته اند تا دست در دست یکدیگر کرونا را شکست دهند.

 

اینجا تعدادی از کادر بیمارستان امام خمینی(ره) جیرفت در اقدامی ابتکاری اقدام به تهیه ماسک و شیلد محافظ کردند و حتی ابزار فروش، پارچه فروش، داروخانه دار، طلاب، بسیجیان، هنرمندان و اعضای کانون های مساجد به میدان آمده اند و هر کدام با توجه به توان و ظرفیت خود برای پیشگیری و جلوگیری از انتقال این ویروس منحوس کمک کنند.

 

کانون های فرهنگی هنری پایگاه هایی هستند که در دل مساجد قرار دارند و فعالیت های مسجد محور انجام می دهند و این روزها کرونا ویروس فعالیت های جمعی آنها را به تعطیلی کشانده است اما کانون های فرهنگی هنری مساجد جنوب کرمان دست روی دست نگذاشته اند و برعکس آستین همت را بالا زده و به شکل خودجوش در فضای مجازی و حقیقی برای پیشگیری از شیوع این بیماری در تلاش هستند.

 

در این میان کانون های فرهنگی هنری فرهنگی هنری فاطمیه شهرستان کهنوج نیز در حال اقداماتی در راستای پیشگیری و جلوگیری از شیوع بیماری کرونا می باشد.

بنابراین گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان با مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمیه کهنوج گفت و گو کرد.


«فهیمه برخان» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: در پی احتمال شیوع بیماری کرونا در شهرستان کهنوج متاسفانه با کمبود ماسک روبرو هستیم بنابراین با مشورت تعدادی از اعضای کانون فرهنگی هنری فاطمیه تصمیم گرفتیم به صورت خودجوش ماسک تولید کنیم.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمیه کهنوج افزود: برای تولید ماسک پارچه توسط گروه جهادی رهروان شهدا تهیه می شود و ما نیز نخ و کِش را خریداری کرده و در منزل با چرخ خیاطی ماسک می دوزیم و روزانه قریب ۱۰۰ ماسک تولید می کنیم.

 

وی بیان کرد: قبل از شروع کار چرخ خیاطی را ضدعفونی کرده و در حین کار نیز نکات بهداشتی را رعایت می کنیم و پس از اتمام کار تولید، ماسک ها توسط این گروه جهادی در بین مردم و جانبازان شیمیای توزیع می شوند. 

 

برخان ابراز کرد: با توجه به احتمال شیوع این بیماری فعالیت های جمعی کانون را تعطیل کردیم اما از طریق فضای مجازی با راه اندازی پویش های مختلف مردم را دعوت به ماندن در خانه و رعایت نکات بهداشتی کردیم.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمیه ادامه داد: به طور مثال با توجه به عدم امکان برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در مساجد، ما با راه اندازی پویش در فضای مجازی از خانواده ها دعوت کردیم در پویش ما شرکت کرده و در منازل خود ختم صلوات برگزار کنند و از کودکان خود نیز بخواهند نکات بهداشتی در مورد راه های پیشگیری از کرونا را نقاشی کرده و سپس عکس های مربوط به این برنامه ها را از طریق پیام رسان های سروش و واتس آپ برای ما ارسال کنند.

 


وی عنوان کرد: کانون فرهنگی هنری فاطمیه که در سال ۸۷ راه اندازی شده است و تاکنون در این کانون فرهنگی هنری فعالیت های زیادی به منظور غنی سازی اوقات فراغت نظیر برگزاری دوره های آموزش قرآن کریم، مشاوره خانواده، کارآفرینی، سبک زندگی اسلامی و محرومیت زدایی را انجام داده ایم.


برخان ادامه داد: در اقدامی خداپسندانه با مشارکت اعضای این کانون، حامی چند نفر از بچه های بی بضاعت و یتیم هستیم و هر ماه مبالغی که اعضای کانون فاطمیه هدیه می کنند را به حساب خانواده های آنها واریز می کنیم و همچنین به مناسبت های مختلف غذا تهیه و بین خانواده های نیازمند توزیع می شود.


مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمیه اظهار کرد: تاکنون با راه اندازی دوره های آموزش تابلو فرش، گلابتون دوزی، پته دوزی و منجوق دوزی زمینه اشتغال تعداد زیادی از بانوان عضو کانون را فراهم کرده ایم.

 

مردم جنوب کرمان بیاییم برای حفظ سلامت خود و عزیزانمان در این بهار همدلی به پویش «در خانه بمانیم» بپیوندیم، مطمئن باشید با این حرکت، کمک بزرگی به کادر درمانی که نیروهای خط مقدم جبهه مبارزه با کرونا هستند خواهیم کرد و ان شاءالله با توکل به خدا و همکاری، همدلی و همراهی شما کرونا را شکست خواهیم داد.

پایان پیام/ 586