حضور جهادی اعضای کانون های مساجد جنوب کرمان در برون رفت از بحران کرونا

حضور جهادی اعضای کانون های مساجد جنوب کرمان در برون رفت از بحران کرونا

تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۸
مجید خوبی زاده گفت: با توجه به سرعت گسترش ویروس کرونا در مناطق مختلف کشور، کانون های فرهنگی هنری مساجد جنوب کرمان در اقدامی جهادی پای کار آمده اند تا بتوانند از انتقال و شیوع بیماری کرونا که در واقع یک بحران است، جلوگیری کنند.

«مجید خوبی زاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، به برخی از کارکردهای مساجد اشاره کرد و گفت: از آنجایی که مساجد یک پایگاه دینی با کارکردهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و  فرهنگی هستند بنابرابن می توانند در بحران ها به آحاد مردم خدمات رسانی کنند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان اضافه کرد: در همین راستا از صدر اسلام تاکنون مساجد علاوه بر این که مکانی برای انجام فعالیت های عبادی بوده اند، نقش خدمت رسانی و امور خیریه در جامعه را نیز ایفا می کنند و با توجه به کارکردهای اجتماعی خود در بحران ها به شکل خودجوش به مردم کمک می روند.

 

وی بیان کرد: با توجه به سرعت گسترش ویروس کرونا در مناطق مختلف کشور، کانون های فرهنگی هنری مساجد جنوب کرمان در اقدامی جهادی پای کار آمده اند تا بتوانند از انتقال و شیوع بیماری کرونا که در واقع یک بحران است، جلوگیری کنند.

 

خوبی زاده با بیان این مطلب که جنوب کرمان دارای ۴۹۱ کانون فرهنگی هنری با ۲۰ هزار عضو است، اظهار کرد: کانون های مساجد جنوب کرمان با داشتن نیروی های مردمی، با استفاده از این ظرفیت مردمی به شکل خودجوش اقدام به ضدعفونی مساجد، نصب پارچه نوشته با حاوی راه های پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا و آموزش راه های پیشگیری از این بیماری در فضای مجازی کرده اند.

 


مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان ادامه داد: برخی از کانون ها با خرید مواد ضدعفونی کننده در حال گندزدایی معابر و خیابان های پرتردد در شهرها هستند برخی دیگر پویش هایی در فضای مجازی به منظور تشویق مردم به ماندن در خانه را راه اندازی کرده اند.

 

وی افزود: در این میان چند کارگاه تولید ماسک توسط کانون های مساجد با همکاری گروه های جهادی و یا موسسات خیریه راه اندازی شده است و بانوان عضو این کانون ها علاوه بر در اختیار قرار دادن چرخ خیاطی ها، خود نیز در این کارگاه ها مشغول تولید ماسک هستند و تعداد دیگری به شکل خودجوش در منازل خود ماسک تولید می کنند.

 

خوبی زاده ابراز کرد: سال گذشته تعدادی از اعضای کانون های مساجد جنوب کرمان در قالب گروه جهادی برای کمک به هموطنان سیل زده به حمیدیه رفتند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان در پایان ضمن تشکر از تلاش های جهادی مدیران و اعضای کانون های مساجد جنوب کرمان، گفت: امیدواریم با همراهی و همکاری مردم هر چه سریع تر این بحران به پایان برسد.  

پایان پیام/ 586