اقدامات جهادی کانون «محمد(ص) رسول‌الله» برای شکست کرونا

اقدامات جهادی کانون «محمد(ص) رسول‌الله» برای شکست کرونا

تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
کانون فرهنگی هنری «محمد(ص) رسول‌الله» با راه‌اندازی کارگاه تولید ماسک و ضدعفونی کردن مساجد و معابر به پویش ملی «#مقابله با کرونا» پیوسته است.

 به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، کانون های فرهنگی هنری مساجد دارای پتاسیل های بالقوه و بالفعل جهت اجرای فعالیت های علمی ، فرهنگی و رشد و ارتقای کمی و کیفی نوجوانان و جوانان و بصیرت بخشی به آنها شمار می آیند، از طرفی ظرفیتی قابل توجه برای مقابله و پیشگیری در بحران های مختلف همچون سیل، زلزله و نیز مقابله با ویروس کرونا به شمار می آیند.

 

کانون محمد رسول الله (ص) مسجد الرسول(ص) واقع در میدان رسالت تهران یکی از کانون های فرهنگی هنری فعال استان تهران است که همواره در فعالیت های جهادی و کمک رسانی به مردم محروم و نیازمند کارنامه درخشانی داشته است، به گونه ای که در سیل استان سیستان و بلوچستان از اعزام فعالان این کانون و  اهالی مساجد مجاور آن به مناطق سیل زده در قالب گروه های جهادی متشکل از پزشکان برای ارایه خدمات پزشکی و درمانی تا خدماتی همچون تقسیم اقلام در این منطقه حضور یافت و در حال حاضر نیز از زمان شیوع ویروس کرونا با بهره گیری از پتانسیل های موجود در کانون و نیروهای مسجدی و در راستای لبیک به اوامر مقام معظم رهبری مبنی بر مبارزه جهادی با ویروس منحوس کرونا و نیز به منظور ادای تکلیف اجتماعی و انسانی در همیاری و کمک به مردم به میدان آمده و اقدام به ایجاد پایگاه مدافعان سلامت کرده است.

 

 راه اندازی کارگاه تولید ماسک، گندزدایی و ضدعفونی مساجد و اماکن عمومی محله مجیدیه و کوهک به همت فعالین کانون محمدرسول الله مسجد الرسول(ص) بخشی از فعالیت های فعالین این کانون فرهنگی هنری است.

 

«بهداد جهرمی» در گفت وگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزار ی شبستان با اشاره به راه اندازی کارگاه دوخت ماسک اظهار کرد: در حال حاضر روزانه سه هزار ماسک توسط فعالین کانون محمدرسول الله در حال دوخت است.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری محمدرسول الله مسجد الرسول(ص) افزود: طی فراخوانی در محله و نمازگزاران مسجد از کسانی که در کار خیاطی(چرخکاری و راسته دوزی) مهارت دارند خواسته شد که در این زمینه مشارکت کنند.

 

 از دیگر اقدامات فعالین کانون فرهنگی هنری محمدرسول الله مسجد الرسول(ص) توزیع مواد ضدعفونی در میان اهالی منطقه مجیدیه است، به گفته جهرمی در راستای تحقق «پویش# همه با هم کرونا را شکست می دهیم» هر روز ساعت 17 و 30 دقیقه در مقابل مسجد اقدام به توزیع مواد ضدعفونی میان مردم می کنیم.

 

 

 

کسبه های محل به دلیل تردد و حضور مردم برای تهیه مایحتاج زندگی لازم است که مرتبا نسبت به ضدعفونی محل کسب و کارشان اهتمام داشته باشند، به همین جهت فعالین کانون فرهنگی هنری محمدرسول الله مسجد الرسول(ص) در این زمینه نیز دست به کار شده و روزانه اقدام به توزیع پودر کلرین به کسبه محله کرده اند. به گفته مدیر کانون محمدرسول الله مسجدالرسول(ص) در جلسات کارگروه تخصصی مبارزه با ویروس کرونا که با حضور نمایندگان مساجد و کانون محمد رسول الله برگزار شد، مقرر شد که ضدعفونی مغازه ها و فروشگاههای مواد غذایی هم مورد توجه قرار گیرد.

 

 

کانون فرهنگی هنری «محمد رسول الله(ص)» در جوار مسجد الرسول(ص) در میدان رسالت واقع شده و از جمله کانون های مسجدی است که با اجرای برنامه های گسترده برای کلیه مقاطع سنی کارنامه مثبتی در جذب نوجوانان و جوانان داشته است، برگزاری نشست های بصیرتی، حلقه های صالحین، دوره های سبک زندگی اسلامی و یادواره شهدا و آموزش رشته های ورزشی و فنی و تعمیرات تلفن همراه، بخشی از فعالیت های این کانون است.

 

به گفته مدیر کانون فرهنگی هنری محمدرسول الله مسجد الرسول(ص)یکی از بخش های پرطرفدار این کانون  کتابخانه دیجیتال کانون است که در فضایی بالغ بر ۷۰۰ متر مربع  واقع شده و با بیش از ۲۰ هزار عنوان کتاب به صورت شبانه روزی آماده خدمت رسانی به اهالی محله است، به طوری که بیش از دو هزار نفر عضو کتابخانه این کانون هستند و سالن مطالعه آن هم ظرفیت ۱۰۰ نفر برای خواهران و برادران را دارا است.

 

پایان پیام/ 40