قدم خیر بچه مسجدی‌های کانون ا‌م‌ابیها در تولید ماسک

قدم خیر بچه مسجدی‌های کانون ا‌م‌ابیها در تولید ماسک

تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
سهیلا بهادری گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا ویروس و لزوم انجام اقدامات پیشگیرانه از شیوع و انتقال این بیماری در منطقه موجب شد تا کارگاه تولید ماسک راه اندازی کنیم. 

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، «سهیلا بهادری» امروز در گفتگو با خبرنگار ما در عنبرآباد گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا ویروس و لزوم انجام اقدامات پیشگیرانه از شیوع و انتقال این بیماری در منطقه موجب شد تا کارگاه تولید ماسک راه اندازی کنیم زیرا ماسک در این شهرستان کمیاب بود.

 

 


مدیر کانون فرهنگی هنری ام ابیها تل شیراز افزود: از آنجایی که بنده موسس موسسه خیریه نسیم مهربانی نیز هستم و با توجه به این که کانون فرهنگی هنری ام ابیها، کانون روستایی است بنابراین با همکاری اعضای کانون، کارگاه تولید ماسک را در این موسسه خیریه در شهر عنبرآباد راه اندازی کردیم.

 

 

 


وی اظهار کرد: این کارگاه تولید ماسک ۱۰ روز است که راه اندازی شده و به شکل شبانه روزی در حال فعالیت می باشد و روزانه بیش از یکهزار ماسک قابل شستشو و یکبار مصرف تولید می کند.

 

 

 


بهادری با بیان این مطلب که زمانی را به ضدعفونی کارگاه اختصاص داده ایم، اضافه کرد: ۵۰ نفر از بانوان و آقایان در سه شیفت، از ساعت ۷ صبح الی ۱ بعدازظهر، از ۱ بعدازظهر تا ۸ شب، از ۸ شب تا ۳ بامداد و از ۳ بامداد تا ۷ صبح در این کارگاه مشغول تولید ماسک هستند.

 


مدیر کانون فرهنگی هنری ام ابیها ادامه داد: علاوه بر راه اندازی این کارگاه، ۲۰ نفر خیاط مرد و زن در منازل خود با ما همکاری می کنند بنابراین ما وسایل مورد نیاز تولید ماسک در اختیار آنها قرار می دهیم.

 


وی بیان کرد: تولید روزانه این کارگاه یکهزار و ۵۰۰ ماسک یکبار مصرف و قابل شستشو است که با همکاری خیاطانی که در منزل فعالیت دارند، تولید روزانه ما به ۲ هزار ماسک می رسد.


 

بهادری عنوان کرد: ماسک های تولیدی به منظور استریل شدن در اختیار مرکز بهداشت شهرستان عنبرآباد قرار داده می شوند و سپس هنگام غروب به شکل رایگان بین رهگذران توزیع می شوند.

 


مدیر کانون فرهنگی هنری ام ابیها افزود: در ابتدا، کار را با حمایت و همکاری گروه جهادی فدائیان عدالت آغاز کردیم و اکنون با همکاری فرمانداری، اداره بهزیستی، اداره تبلیغات اسلامی شهرستان عنبرآباد و جمعی از خیرین کار را پیش می بریم البته به تازگی کانون فرهنگی هنری نورالرضا عنبرآباد نیز به ما پیوسته و در تولید ماسک به ما کمک می کند.

 


وی ابراز کرد: کار برش ماسک ها را چند نفر از کارکنان اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جیرفت انجام می دهند و توزیع ماسک ها نیز بر عهده این افراد می باشد.

 


بهادری اظهار کرد: چند روز قبل مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان از این کارگاه تولیدی بازدید کرده و ما را مورد تشویق قرار دارند و این امر موجب دلگرمی و تلاش مضاعف ما شد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری ام ابیها بیان کرد: کادر درمانی در خط مقدم مبارزه با کرونا در حال فعالیت هستند و با توجه به این که جنوب کرمان از مناطق کم برخوردار کشور است امیدواریم در کنار کادر درمانی ما بتوانیم گامی هر چند کوچک در راستای ارتقای سلامت مردم برداریم.

پایان پیام/ 586