لغو مراسم اولین سالگرد حمله به مساجد کریستچرچ درپی شیوع کرونا

لغو مراسم اولین سالگرد حمله به مساجد کریستچرچ درپی شیوع کرونا

تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
نخست وزیر نیوزیلند با اعلام لغو مراسم اولین سالگرد حمله به مساجد کریستچرچ این اتفاق را بسیار ناراحت کننده دانست و در عین حال تاکید کرد: یادبود این تراژدی نباید موجب آسیب بیشتر به شهروندان در بحبوحه شیوع ویروس کرونا شود.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از « nypost»،مراسم اولین سالگرد حمله به مساجد کریستچرچ در سایه گسترش و شیوع ویروس کرونا لغو شد.

 

انتظار می رفت جمعیت عظیمی برای گرامیداشت یاد کشته شدگان در روز 15 مارس سال گذشته میلادی که حمله تروریستی به دو مسجد «النور» و «لینوود» کریستچرچ انجام شد ،دور هم جمع شوند اما این مراسم به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا لغو شد.

 

«جاسیندا آردرن»، نخست وزیر نیوزیلند در بیانیه ای در این باره گفت: از لغو این مراسم بسیار ناراحتیم اما برای یادبود این تراژدی تلخ نباید خطر آسیب رساندن بیشتر به شهروندان را به وجود بیاوریم.

 

یک دختر جوان از دانشکده دختران «مارلبورو» در «بلنهیم» گل هایی را که برای این مراسم آورده بود در ورودی مسجد «النور» گذاشت.

 

فرد مسلح استرالیایی که به مساجد النور و لینوود حمله کرده بود اکنون متهم به انجام حمله تروریستی ​​و همچنین قتل 51 نفر است و احتمالا در ماه ژوئن محاکمه می شود.

 

گفتنی است،دولت نیوزیلند هم مانند دیگر کشورهای جهان در حال انجام اقداماتی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا است که از آن جمله می توان به اعمال محدودیت های سختگیرانه مرزی اشاره کرد.

 

تا کنون 6 مورد مبتلا به ویروس کرونا در نیوزیلند تایید شده است.

 

پایان پیام/ 7