تداوم فعالیت بچه‌های مسجد در مقابله با کرونا/ از طرح «پیک سلامت» تا تولید ماسک

تداوم فعالیت بچه‌های مسجد در مقابله با کرونا/ از طرح «پیک سلامت» تا تولید ماسک

تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
رسیدگی به خانواده شهدا در طرح «پیک سلامت» توسط بچه‌های مساجد تهران، بسیج ۵۰ کانون فرهنگی هنری مساجد ایلام برای مقابله با «کرونا ویروس» و تولید ۵۰ هزار ماسک قابل شستشو و ۱۰ هزار دستکش برای اقشار آسیب‌پذیر از مهمترین اخبار حوزه مسجد در ۲۶ اسفند است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، آنچه در ادامه می آید مروری است بر مهمترین اخبار این حوزه در بیست و ششمین روز از اسفندماه ۹۸:

 

رسیدگی به خانواده شهدا در طرح «پیک سلامت»/ تولید ماسک و محتوای فضای مجازی توسط کانون‌های مسجدی

 

 

حجت الاسلام «غلامعلی قدیریان» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به ارایه مشاورهای مذهبی توسط روحانیون و کارشناسان مذهبی در فضای مجازی با توجه به شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: با حضور فعال و مستمر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران در ستاد مرکزی قرارگاه مدافعان سلامت، تلاش ما ارایه خدمات به مردم برای مبارزه با شیوع این بیماری است به همین جهت ارایه مشاوره های مذهبی و تحصیلی به دانش آموزان عضو کانون های مساجد توسط نخبگان در فضای مجازی هم یکی از رویکردهای مورد توجه در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران با بیان اینکه بسیاری از کانون های فرهنگی هنری هنری مساجد با عضویت در قرارگاه سلامت اقدام به ارایه خدمات مختلف به مردم می کنند، تصریح کرد: در فراخوان برگزاری جلسات ستادی و تخصصی بیش از یک صد کانون در مناطق 22گانه شهر تهران برای خدمت رسانی به مردم اعلام آمادگی کردند.

 

وی با اشاره به اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران با هماهنگی قرارگاه مردمی مدافعان سلامت جهت هم افزایی و تامین اقلام بهداشتی جهت توزیع بین شهروندان با محوریت کانون های فرهنگی هنری مساجد تلاش دارند، گفت: ضد عفونی کردن و گندزدایی معابر عمومی و مساجد توسط کانون های مساجد، تولید محتوا و بسته های فرهنگی آموزش مجازی مرتبط با موضوع بخش دیگری از فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد برای مقابله با کرونا است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران تصریح کرد: اطلاع رسانی و به کارگیری ظرفیت های فضای مجازی ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان تهران و کلیه کانون های فرهنگی هنری مساجد بخش دیگری از خدمات ارایه شده است.

 

 وی همچنین از فعال کردن کارگاه های خیاطی جهت تولید ماسک مورد نیاز مراکز بهداشتی با بهره گیری از ظرفیت های کانون های مساجد اشاره کرد و گفت: بازدید میدانی از اقدامات و فعالیت های کانون های مساجد، شناسایی بیماران کرونایی و رسیدگی به وضع خانواده آنها توسط کانون های مساجد منتخب شهر تهران، ارایه خدمات سلامت ویژه خانواده شهدا با عنوان «پیک سلامت» از دیگر فعالیت های کانون های مساجد استان تهران در مبارزه با کرونا است.

 

بسیج ۵۰ کانون فرهنگی هنری مساجد ایلام برای مقابله با «کرونا ویروس»

 

 

حجت‌الاسلام «علی چراغی‌پور» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه ای فهما ضمن بیان اقدامات کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام در رابطه با پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: با توجه به دستورالعمل و ابلاغیه ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور در راستای پیشگیری از ابتلا به   ویروس کرونا و با توجه به اینکه این استان یکی از استان‌های مرزی کشور است و قریب به ۳۶۵ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد در سطح استان بلافاصله نسبت به تشکیل ستاد پیشگیری از کرونا اقدامات لازم انجام شد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد ایلام افزود: استان ایلام دارای ۳۰۷ کانون فرهنگی هنری مساجد است و با توجه به حضور جوانان و نوجوانان در این کانون ها لازم بود تا هماهنگی های لازم با مدیران کانون و همچنین مراکز بهداشتی در سطح استان در رابطه با ویروس کرونا انجام شود که به لطف خدا این هماهنگی و همکاری برای حفظ سلامت اعضای کانونها و همچنین مردم استان در سطح وسیعی انجام شد.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۵۰ کانون فرهنگی هنری مساجد در استان ایلام به شکل ویژه در جهت مبارزه با این ویروس فعالیت می کنند که از جمله فعالیت‌های آنها می‌توان به ضدعفونی کردن معابر، سطح مساجد و اماکن عمومی شهر اشاره کرد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام با اشاره به فعالیت ویژه خواهران عضو کانونهای مساجد در سطح استان گفت: اکثر قریب به اتفاق خواهرانی که عضو کانونهای فرهنگی هنری مساجد هستند در این شرایط نسبت به دوخت ماسک در منازل خود اقدام کرده‌اند. از دیگر اقدامات انجام شده در سطح استان نیز می توان به تولید و توزیع ماسک و همکاری و هماهنگی با کلیه دستگاه‌های مرتبط، برای اطلاع رسانی و پیشگیری از ابتلای مردم به کرونا اشاره کرد.

 

حجت الاسلام چراغی‌پور خاطرنشان کرد: در رابطه با کانونهای مرزی استان نیز با حضور ائمه جمعه و جماعات به شکل ویژه‌ای ضدعفونی کانون ها و مساجد انجام شده است. علاوه بر این توزیع  بسته های بهداشتی، ارسال پیامک به کلیه اعضای کانون‌ها و همچنین بهره مندی از فضای مجازی و پیام‌رسان‌های مختلف برای اطلاع رسانی و حضور در صدا و سیما و اعلام آمادگی برای همکاری با دستگاه‌های مختلف از جمله اقداماتی بوده که در روزهای اخیر انجام شده است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به کارویژه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام در رابطه با خدمات‌رسانی به خانواده های کم درآمد در ایام پایانی سال اشاره کرد و گفت: ۱۱کانون فرهنگی هنری استان در جهت خدمات رسانی به خانواده های کم درآمد ۳۰۰ بسته غذایی را با رعایت مسائل بهداشتی در سطح ۱۱ منطقه محروم استان توزیع می‌کنند.

 

چراغی‌پور افزود: این کار با همکاری موسسه خیریه حضرت خدیجه «سلام‌الله علیها» انجام می شود که از امروز بیست و پنجم اسفند آغاز شده و تا پنجم فروردین ادامه دارد.

 

تولید ۵۰ هزار ماسک قابل شستشو و ۱۰ هزار دستکش برای اقشار آسیب‌پذیر

 

 

«علیرضا دولت‌آبادی» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای فهما اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد با تشکیل ستاد مقابله با کرونا در سطح استان فعالیت گسترده و متنوعی را از آموزش و اطلاع‌رسانی‌های پیشگیرانه جهت مقابله با ویروس کرونا و ضدعفونی و گندزدایی محلات و مساجد با همکاری سپاه و بسیج تا تولید ۵۰ هزار ماسک و ١٠ هزار دستکش توسط اعضای کانونها آغاز کرده است .

 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تولید و دوخت ۵۰ هزار ماسک قابل شستشو و ۱۰ هزار دستکش توسط اعضا و فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد استان با هدف اهمیت سلامت مردم و با شعار «کرونا را شکست می دهیم» آغاز شده است .

 

دولت‌آبادی با اشاره به اقدامات خودجوش اعضای کانون‌های مساجد استان در راستای مقابله با ویروس کرونا گفت: همکاری و احساس مسئولیت مدیران و اعضاء کانونه ای فرهنگی هنری مساجد استان جهت کمک به ریشه کنی ویروس کرونا قابل تحسین است .

 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و کمبود اقلام بهداشتی از جمله  ماسک، کانون فرهنگی هنری احقاف شهر یاسوج با همکاری جوانان انقلابی استان اقدام به راه‌اندازی کارگاه تولید ۵۰ هزار عدد ماسک و ۱۰ هزار دستکش با همکاری کانون فرهنگی هنری باقرالعلوم علیه السلام گچساران برای توزیع در بین قشرهای آسیب پذیر کرده است.

 

مدیر ستاد کانون های مساجد استان ایلام یادآور شد: اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد وظیفه خود می‌دانند که با توجه به نیاز مردم مناطق محروم استان ایلام در خدمات‌رسانی به آنها مشارکت داشته باشند.

 

بودجه تامین امنیت به ۲۷ مسجد بریتانیا اعطا شد

 

 

به نقل از «thenews»، 27 مسجد در بریتانیا و ولز مبلغی را برای محافظت از خود در برابر حملات ناشی از تنفر دریافت کردند.

 

بودجه ۱.۶ میلیون پوندی تحت طرح امنیت حمایتی مکان های عبادی به 49 مرکز از جمله 27 مسجد و 13 کلیسا داده شده است.

 

همچنین یک گروه مشاوره جدید متشکل از گروه های ادیانی به منظور ارائه بازخورد در مورد کارهای بیشتری که می توان برای محافظت از مکان های عبادی در برابر حملات انجام داد،تشکیل شده است.

 

«بارونس ویلیامز»،وزیر مقابله با افراط گرایی در این باره گفت:هیچ کس نباید نگران انجام مناسک دینی خود باشد و همه مکان های عبادی از جمله مساجد،کلیساها و معابد باید دارای امنیت کامل باشند.

 

وی افزود: ما می توانیم کارهای بیشتری را انجام دهیم و به همین دلیل می خواهیم از نمازگزاران در مورد اینکه چطور می توانیم بیشتر و بهتر از آنها در مقابل این حملات محافظت کنیم،بشنویم.

 

مساجد انگليس پیش از این خواستار دريافت کمک های مالی تا سقف 5 ميليون پوند از سوی دولت بریتانیا برای تامین امنیت خود شده بودند.

 

نصب پوستر «هندوها مسلمانان را دوست دارند» مقابل مسجد «دوارکا» دهلی‌نو

 

 

 

به نقل از « thewire»،گروهی از هندوهای صلح طلب در جنوب غربی دهلی اقدام به نصب پوستری در مقابل مسجد این منطقه کردند که روی آن نوشته است «هندوها مسلمانان را دوست داند».

 

 مسجد «دوارکا» ماه گذشته در جریان درگیری ها میان مسلمانان و هندوهای افراطی مورد حمایت حزب حاکم بر هند هدف حمله قرار گرفت.

 

زیر پوستری که در خارج از این مسجد نصب شده است امضای «هندوهای دوارکا» قرار دارد.

 

ماه گذشته در گزارش هایی اعلام شد که بطری های شیشه ای شکسته شده و سنگ در نزدیکی این مسجد پیدا شده است.

 

اگرچه مقامات دوارکا وقوع چنین اتفاقی را انکار کردند اما خبرنگاران هنگان بازدید از این مسجد مشاهده کردند که پلیس در حال بررسی شیشه هایی است که شکسته شده بودند.

 

«عمران خان»،عضو کمیته مدیریت جامعه «شاه جهان آباد» و «ابرار احمد»،عضو هیئت امنای مسجد تایید کردند که 10 تا 12 سنگ به طرف پنجره های مسجد پرتاب شده است.

 

حمله به این مسجد پس از آن اتفاق افتاد که درگیری میان مسلمانان و هندوها در دهلی نو به وجود آمد.

 

مساجد،مغازه ها و مدارس متعلق به مسلمانان در جریان این درگیری ها هدف حمله قرار گرفته و تخریب شدند.

 

پایان پیام/ 9