پخش اذان از بلندگوهای مساجد متوقف نشود

پخش اذان از بلندگوهای مساجد متوقف نشود

تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
مرکز رسیدگی به امور مساجد در خصوص جلوگیری از شیوع گسترده ویروس کرونا بیانیه‌ای جدید صادر و تاکید کرد:تعطیلی نماز جماعت به‌ معنای بسته‌ بودن درب‌ مسجد در اوقات‌ شرعی و پخش‌ نشدن اذان از مناره و بلندگوهای‌ مساجد نیست.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد وکانون های مساجد، مرکز رسیدگی به امور مساجد، در خصوص فعالیت مساجد در ایام فراگیری ویروس کرونا و به منظور جلوگیری از شیوع گسترده آن و حفظ سلامتی مردم عزیز ایران، بیانیه‌ای صادر کرده است که در ادامه می‌آید:

 

باسمه ‌تعالی

ائمه ‌محترم‌ جماعات، سلام‌ علیکم

 

پیرو نامه ستاد فرماندهی‌ عملیات مدیریت‌ بیماری‌ کرونا، مبنی‌ بر درخواست تعطیلی کلیه‌ جماعات‌ و مراسمات در مساجد تا فروکش‌ نمودن سیر صعودی این‌ بیماری و نظر مقام‌ معظم‌ رهبری(مدظله‌العالی) مبنی‌ بر لازم ‌الاجرا بودن مصوبات‌ این‌ ستاد، اعلام‌ میگردد؛ کلیه‌ اجتماعات اعم‌ از نمازجماعت و مراسمات در مساجد تا اطلاع‌ ثانوی تعطیل‌ میباشد.

 

در ضمن نکات‌ زیر مورد تأکید می باشد:

 

1 _تعطیلی نماز جماعت به‌ معنای بسته‌ بودن درب‌ مسجد در اوقات‌ شرعی و پخش‌ نشدن اذان از مناره و بلندگوهای‌ مسجد نیست. لذا خواهشمندیم با همت امام‌ محترم‌ جماعت و خادم‌ عزیز درب‌ مساجد در اوقات نماز باز باشد و اذان پخش‌ گردد.

 

2 _  هرگونه مُهر، تسبیح، سجاده، کیسه‌کفش(دائمی) و چادر از شبستان‌ مسجد جمع‌آوری‌ شود و از جاکفشی‌ های تعبیه‌ شده در ورودی‌ مسجد استفاده‌ نشود.

پایان پیام/ 40