اجرای ۴ طرح نوروزی در خانه‌ها/ تلید ۳۲ هزار ماسک به همت اعضای کانون موعود

اجرای ۴ طرح نوروزی در خانه‌ها/ تلید ۳۲ هزار ماسک به همت اعضای کانون موعود

تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
آبیار، با اشاره به فعالیت‌های کانون «موعود» شهرستان فردوس برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا گفت: به همت اعضای کانون‌ موعود شهرستان فردوس ضمن تولید ۳۲ هزار ماسک، برنامه‌های کانون را در قالب چهار طرح در منازل اجرا می‌کنیم.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد، «حمید آبیار» در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای(فهما)، با اشاره به فعالیت‌‌های کانون فرهنگی هنری «موعود» شهرستان فردوس، در عرصه پیشگیری از شیوع ویروس (کرونا) گفت: نخستین کاری که انجام دادیم توزیع هزار بسته بهداشتی شامل مایع ضدعفونی و ماسک در مناطق پر ازدحام و ومحروم شهرستان فردوس، به ارزش ریالی بالغ بر شش میلیون تومان بود که از سوی خیرین تامین شد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «موعود» ادامه داد: ‌اکنون در مرحله دوم فعالیت‌های کانون در عرصه پیشگیری و مبارزه با شیوع ویروس کرونا، در حال تهیه ۳۲ هزار ماسک به همت خواهران بسیجی اعضای کانون فرهنگی هنری موعود هستیم. پارچه‌های این ماسک‌ها از کارخانه «جلفا» که پارچه نانو ویژه ماسک و لباس‌های ضدعفونی کننده تولید می‌کنند تهیه می‌شود. این ماسک‌ها زیر نظر شبکه بهداشت شهرستان فردوس، با اشعه ضدعفونی و سپس استریل و توزیع خواهند شد.

 

 وی در ادامه افزود: از دیگر اقدامات ما توزیع بروشورهایی بود که در آنها نکات و اطلاعات بهداشتی برای نمازگزاران ارایه شده است، ضمن اینکه کانال مجازی مسجد جامع شهرستان فردوس، نیز به شکل مستمر در عرصه اطلاع‌رسانی فعالیت داشته و بروز می‌شود.

 

آبیار تاکید کرد: با مجوز وزارت بهداشت، اقامه نماز در ایوان مسجد انجام می‌شود. البته یک روز در میان ضدعفونی محیط مسجد انجام شده و میان نمازگزاران نیز مُهرهای اختصاصی توزیع شده است و هرنمازگزار مُهر جداگانه و مخصوص خود را دارد که جهت اقامه نماز استفاده می‌کند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «موعود» تصریح کرد: در شرایط فعلی یکی از مهمترین اقدامات ما ارایه چهار طرح در قالب فعالیت‌های کانون میان اهالی مسجد بود که عبارت اند از: طرح «خانه نور» شامل تلاوت یک صفحه از قرآن کریم هر شب بعد از اقامه نماز مغرب و عشا به همراه خانواده در منزل، طرح «هر خانه یک هیئت» شامل قرائت دعای توسل سه‌شنبه‌ شب‌ها به همراه خانواده در منزل، طرح «سلام بر امام» شامل قرائت دعای سمات قبل از نماز مغرب و عشا به همراه خانواده در منزل، طرح «به توان ما» جهت تامین کمک‌های نقدی جهت تهیه مواد ضدعفونی و ماسک برای مناطق پرازدحام و محروم.

 

پایان پیام/ 9