توزیع اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده در میان ۷۰ خانواده نیازمند منطقه اوین/ ذبح ۵ گوسفند برای رفع بلا

توزیع اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده در میان ۷۰ خانواده نیازمند منطقه اوین/ ذبح ۵ گوسفند برای رفع بلا

تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
حجت‌الاسلام متدین با اشاره به توزیع اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده در میان نیازمندان منطقه اوین تهران، گفت: این اقلام در میان ۷۰ خانواده نیازمند این منطقه توزیع شد.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا که امروز به مسئله اول جهان و کشور ما تبدیل شده، نیز نیازمند عزم و اراده ملی است که کانون اصلی و محور شکل گیری این حرکت عظیم اجتماعی و همراه کردن مردم با مدافعان سلامت،مساجد هستند.بچه های مسجد با درک صحیح از شرایط کنونی کشور و نیاز مبرم جامعه به اقدامات موثر برای کاهش فشار روانی حاکم بر کشور، وارد صحنه شده اند و با عزم جدی برای شرکت کرونا، پویش مردمی «مسجد کانون سلامت» را اداره می کنند.

 

مسجد جامع اوین، یکی از مساجد فعال، شمالی ترین نقطه تهران است. این مسجد با 125 سال قدمت در یک طبقه با وسعت 180 متر در بخش های مختلف برای عموم مردم خدمات آموزشی، فرهنگی، اجتماعی و اعتقادی ارایه می دهد.

 

حجت الاسلام «سلمان متدین» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های  مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به شیوع ویروس کرونا از توزیع اقلام بهداشتی و ماسک میان 70 خانواده نیازمند منطقه اوین خبر داد و گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا به همت فعالین کانون فرهنگی هنری  مسجد جامع اوین ضمن ضدعفونی معابر و خیابان های سطح شهر و مساجد منطقه، تلاش شد به خانواده های نیازمند نیز خدمت رسانی صورت گیرد.

 

امام جماعت مسجد جامع اوین افزود: قرار است به همت خیرین پنج راس گوسفند خریداری و ذبح ودر میان نیازمندان منطقه به منظور دفع بلا توزیع شود.

 

 حجت الاسلام متدین خاطرنشان کرد: یکی از رویکردهای فعالیتی مسجد جامع اوین تحت پوشش قرار دادن نیازمندان محل و کمک به خانواده‌های بی‌سرپرست و بد سرپرست است که با همکاری صندوق خیریه جواد الائمه(ع) و اعضای جوان کانون فرهنگی هنری شهدای مسجد جامع اوین در آستانه سال نو، سبد غذایی و ارزاق میان خانواده های تحت پوشش توزیع می شود.

 

 مدیر کانون فرهنگی هنری شهدای مسجد جامع اوین اهدای مبالغی به صورت ماهیانه در میان نیازمندان را بخش دیگری از خدمات این مسجد به نیازمندان برشمرد و تصریح کرد:حمایت و تحت پوشش قرار دادن قریب به ۴۰۰ کودک بی‌سرپرست و یتیم توسط مومنان بخش دیگری از خدمات مسجد جامع اوین به نیازمندان این منطقه است.

 

 حجت الاسلام متدین رسیدگی به معضلات اجتماعی، ازدواج و طلاق را از دیگر خدمات ارایه شده در این مسجد در طول سال برشمرد وگفت:امام مسجد باید با مردم، محرومین و نیازمندان محل، نگاهی همراه با احترام داشته باشد و پیگیر مشکلات آنان باشد، اگر چنین مشکلاتی در مسجد پیگیری و حل شوند، مردم مساجد را مامن و پناهگاه خود می‌دانند و رفت و آمدشان در مسجد بیشتر می‌شود.

 

پایان پیام/ 40