پخش دعای توسل از ماذنه مساجد در شب سال نو/ مراسم تحویل سال در مساجد برگزار نمی‌شود

پخش دعای توسل از ماذنه مساجد در شب سال نو/ مراسم تحویل سال در مساجد برگزار نمی‌شود

تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۸
حجت الاسلام ذاکر با اشاره به تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر لغو مراسم‌های مساجد در ایام مبارزه با این ویروس، گفت: مراسم تحویل سال نو در مساجد برگزار نمی‌شود. اما دعای توسل در ساعت ۲۰ امشب، شب عید از ماذنه مساجد پخش می‌شود.

حجت الاسلام «حجت الله ذاکر» در گفت وگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به ابلاغیه ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر تعطیلی نمازهای جماعت و لغو برنامه های مساجد به صورت حضوری، اظهار کرد: در پی این ابلاغیه، مساجد امسال برخلاف سال های گذشته میزبان برنامه لحظه تحویل سال نخواهند بود.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد افزود: با توجه به رویکرد رسانه ملی، آستان قدس رضوی و سایر اماکن متبرکه مبنی بر پخش دعای توسل در ساعت 20 شب عید نوروز از این اماکن مقدس، مقرر شد از ماذنه مساجد نیز دعای توسل به منظور توسل به آستان ائمه اطهار(ع) برای دفع بلا و شفای بیماران پخش شود.

 

وی تصریح کرد: تعطیلی نماز جماعات مساجد به دلیل شیوع ویروس کرونا به‌ معنای بسته‌ بودن در مساجد در اوقات‌ شرعی و پخش‌ نشدن اذان از مناره و بلندگوهای‌ مسجد نیست، به همین جهت از ائمه جماعات و خدام مساجد درخواست شد که درِ مساجد در اوقات نماز باز باشد و اذان از ماذنه های مساجد پخش‌ شود.

 

حجت الاسلام ذاکر در پایان خاطرنشان کرد: همچنین، به مسئولان و خادمان مساجد توصیه کرده ایم که مُهر، تسبیح، سجاده، کیسه های ‌کفش و چادرهای نماز را برای رعایت موارد بهداشتی از شبستان‌ مساجد جمع‌آوری کنند.

 

پایان پیام/ 40