تعطیلی مساجد جهان در پی شیوع کرونا؛ از مسجد «آبی» استانبول تا «قبه‌الصخره»

تعطیلی مساجد جهان در پی شیوع کرونا؛ از مسجد «آبی» استانبول تا «قبه‌الصخره»

تاریخ انتشار : ۲ فروردين ۱۳۹۹
مساجد در کشورهای مختلف از اندونزی تا مراکش، یکی پس از دیگری برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در روز جمعه بسته شدند.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «رویترز»، برای نخستین بار بسیاری از مساجد از اندونزی تا مراکش در روز جمعه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تعطیل شدند و تنها تعداد کمی از مسلمانان در برخی از مناطق نماز جمعه را اقامه کردند.

 

مسجدالحرام در مکه مکرمه که همیشه مملو از جمعیت نمازگزاران بود، روز جمعه در سکوت فرو رفت. در مسجد«الراجحی» در ریاض نیز تنها امام و موذن حضور داشتند. مساجد صیدا در لبنان نیز خالی از نمازگزار بود.

 

مسجد «آبی» استانبول نیز درهای خود را بست و مسجد«قبه الصخره» و مسجد «حسن دوم» در کازابلانکای مراکش نیزبرای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بسته شدند.

 

مالزی نیز از حضور و تجمع دینی ممانعت به عمل آورده و نماز جمعه را در مساجد لغو کرد. بسیاری از مسلمانان جاکارتای اندونزی نیز در منازل خود، نماز را اقامه کردند. نماز در مسجد«استقلال» بزرگ ترین مساجد جنوب شرق آسیا نیز تعطیل شد.

 

«نصرالدین عمر» امام جماعت این مسجد با استناد به فتوای شورای علمای دین، نماز را تعطیل کرد. اما ساکنان برخی مناطق جاکارتا در نماز جمعه حاضر شدند. «اسوین جوسار»، یکی از ساکنان جاکارتا گفت: هر کس برای نماز و فعالیت های دینی حاضر شود، خداوند محافظ اوست.

 

مساجد مراکش و لیبی نیز برای جلوگیری از ویروس کرونا بسته شدند و تنها موذنان، اذان گفته و از مردم خواستند در خانه هایشان نماز بخوانند. همچنین، بزرگ ترین مسجد کنیا در «نایروبی» نیز برای جلوگیری از ویروس کرونا بسته شده است.

 

«عبدالله حکیم»، یکی از نمازگزاران گفت: درهای مساجد بسته است و ما در بالکن هایمان نماز می خوانیم و از خداوند می خواهیم بلا از مردم دور کند.

 

به نظر می رسد، تعطیلی مساجد در کشورهای مختلف جهان باعث دلتنگی مسلمانان شده است و همگان امیدوارند هر چه زودتر این بلا از سر مردم جهان دور شود تا همچون سابق در مساجد حضور پیدا کرده و همدیگر را در آغوش بگیرند و مصافحه کنند.

 

پایان پیام/ 43