تدابیر سختگیرانه بهداشتی برای برگزاری نماز جماعت در مسجد «کلگری» کانادا

تدابیر سختگیرانه بهداشتی برای برگزاری نماز جماعت در مسجد «کلگری» کانادا

تاریخ انتشار : ۲ فروردين ۱۳۹۹
مسئولان مسجد «کلگری» کانادا تصمیم گرفته‌اند با رعایت سختگیرانه‌ترین اصول بهداشتی در روزهای شیوع کرونا درهای خود را به روی نمازگزاران باز بگذارد تا آنها را از اقامه نمازهای جماعت محروم نکند.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «calgary.ctvnews»، مسجدی در شمال شرقی «کلگری» که یکی از پرجمعیت ترین شهرهای کانادا است تصمیم گرفته است تا درهای خود را با به کار گیری حداکثر تهمیدات بهداشتی به روی نمازگزاران باز بگذارد.

 

این در حالی است که بسیاری از مسجد در اروپا، آمریکا و کانادا در روزهای شیوع ویروس کرونا درهای خود را به طور موقت به روی نمازگزاران بسته اند.

 

«سید سهروردی»، امام جماعت مسجد کلگری در این باره گفت: ما همه اقدامات لازم و سخت ترین تدابیر بهداشتی را برای تضمین سلامت نمازگزارانی که به این مسجد می آیند در نظر گرفته ایم.

 

وی افزود: ما به هیچ وجه نمی خواهیم عاملی برای گسترش شیوع ویروس کرونا باشیم و به همین دلیل است که برای برگزاری و اقامه نماز در این مسجد با حساسیت بالا و کاملا مطمئن و با احتیاط عمل کرده ایم.

 

سهرودی افزود: ما به دستورالعمل های دولت عمل کرده و تعداد  افراد داخل مسجد را به 40 نفر محدود کرده ایم به این دلیل که نمی خواهیم در این روزهای سخت مردم را از برگزاری نمازهای جماعت محروم کنیم.

 

به گفته امام جماعت مسجد کلگری، نمازگزاران قبل از ورود به مسجد از نظر سلامت جسمی کاملا مورد بررسی قرار می گیرند و قبل از ایستادن برای اقامه نماز دست های خود را به طور کامل ضد عفونی می کنند.

 

سهروردی همچنین گفت: از افراد آسیب پذیر ،افراد دارای بیماری های زمینه ای،زنان،کودکان و افراد سالخورده به طور جدی تقاضا کرده ایم از آمدن به مسجد امتناع کرده و در خانه بمانند.

 

پایان پیام/ 7