همدلی برای رفع بحران‌ها در ذات مسجدی‌ها است/ مساجد در مقابله با کرونا، مردم را به لحاظ فرهنگی رشد دهند

همدلی برای رفع بحران‌ها در ذات مسجدی‌ها است/ مساجد در مقابله با کرونا، مردم را به لحاظ فرهنگی رشد دهند

تاریخ انتشار : ۴ فروردين ۱۳۹۹
حجت‌الاسلام نیسی با بیان اینکه از گذشته تاکنون اتحاد و همدلی رسالت ذاتی اهالی مساجد بوده، گفت: بحران کرونا فرصت خوبی است که همانند گذشته، رهبری و هدایت مردم توسط مساجد صورت گیرد و مساجد مردم را در ابعاد فرهنگی و معنوی رشد دهند.

حجت الاسلام «جواد نیسی» در گفت وگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به نقش تاثیرگذار مساجد در خدمت رسانی به مردم در بحران های مختلف، اظهار کرد: از صدر اسلام تاکنون همواره مساجد نقش خدمت رسانی در میان آحاد افراد جامعه را بر عهده داشتند و اهالی مسجد به صورت خودجوش کمک رسانی به مردم را در شرایط مختلف انجام می دادند.

 

این کارشناس در حوزه دین با اشاره به اینکه مساجد همواره منشا اطلاع رسانی مثبت و انسجام در جامعه بوده اند، تصریح کرد: از گذشته تاکنون اتحاد و همدلی رسالت ذاتی اهالی مساجد بوده است، امروز هم مساجد برای مقابله با ویروس کرونا به عنوان سنگر در صف و پیشانی کار رسالت خود را انجام می دهند.

 

حجت الاسلام نیسی با اشاره به نقش اثرگذار مساجد در پیشگیری از ویروس کرونا افزود: آموزش و اطلاع رسانی برای پیشگیری از این بیماری با استفاده از ظرفیت شبکه های اجتماعی در شرایط حاضر لازم است، مورد توجه قرار بگیرد.

 

دبیر ستاد اقامه نماز وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: بسیاری از فعالان مسجدی با فعالیت های جهادی و خدمت رسانی به مردم درپیشگیری از این بیماری در تراز نظام اسلامی انجام وظیفه کرده اند و از ظرفیت مساجد همانند دوران شکل گیری انقلاب و همچنین دوران دفاع مقدس برای مقابله با این بیماری استفاده کرده اند، درواقع می توان گفت، بحران به وجود آمده فرصت خوبی است که همانند گذشته جایگاه اصلی، رهبری و هدایت مردم توسط مساجد صورت گیرد و مساجد مردم را در ابعاد فرهنگی و معنوی رشد دهند.

 

وی تاکید کرد: از آنجایی که مساجد پایگاهی هستند که در همه ابعاد و کارکردهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و  فرهنگی می تواند به مردم خدمات ارایه دهد، به همین جهت مردم می توانند همه مشکلات، برنامه ها، فعالیت ها و مسایل دینی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی خود را از مسجد محله پیگیری کنند.

 

این کارشناس در حوزه دین خاطرنشان کرد: به طور قطع مساجد هم به عنوان مردمی ترین و معنوی ترین سازمان های مردم نهاد از ظرفیت بالایی در پاسخگویی به مردم در عرصه های مختلف اجتماعی فرهنگی دارند و می توانند در جهت پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی نقش اثربخش ایفا کنند.

 

پایان پیام/ 40