خدمت‌رسانی مجازی مساجد کانادا به مردم در روزهای مقابله با کرونا

خدمت‌رسانی مجازی مساجد کانادا به مردم در روزهای مقابله با کرونا

تاریخ انتشار : ۴ فروردين ۱۳۹۹
رهبران مذهبی و متولیان مساجد و کلیساها در کانادا در روزهای شیوع ویروس کرونا اقدام به خدمت‌رسانی به افراد در فضای مجازی کرده‌اند.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «thestar»، رهبران مذهبی در سراسر کانادا برای محافظت از افرادی که همواره در مراسم عبادی شرکت می کنند و حالا به خاطر شیوع ویروس کرونا از این برنامه ها محروم شده اند ، فضای دیجیتال یا مجازی را برای خدمت رسانی به آنها انتخاب کرده اند.

 

به گفته رهبران مذهبی کانادا این موقعیت بی سابقه آنها را وادار کرده است تا به دنبال جایگزین های خلاقانه برای عبادت افراد جامعه در زمانی باشند که مردم نگران و نیازمند حمایت های معنوی هستند.

 

به همین دلیل سوق دادن مردم به سوی خدماتی که به صورت پخش زنده ارائه می شود در دستور کار رهبران مذهبی از جمله امامان جماعت مساجد و کشیش های کلیساها قرار گرفته است.

 

کشیش «مایک میلر» که هر هفته یکشنبه برای 400 نفر در کلیسای «هالیفکس» کانادا خطابه می کند اقدام انتشار پادکست های صوتی در وب سایت این کلیسا کرده است.

 

میلر در این باره گفت: از آنجا که انگیزه ها هیچ گاه تغییر نمی کنند برای رسیدن به خواسته های معنوی در شرایط اضطراری می توان شیوه ها را تغییر داد.

 

مسجد «شیده خدیجه» در «میسیساگا» هم اقدام به پخش دیجیتالی نمازهای جمعه در بحبوحه شیوع جهانی ویروس کرونا کرده است.

 

«حمید سلیمی»،امام جماعت این مسجد در این باره گفت:پیش بینی می شود که صدها نفر به پخش زنده نماز جمعه که جزو مراسم معنوی مسلمانان است بپیوندند.

 

به گفته رهبران مذهبی ،تنها چالشی که در مورد پخش زنده مراسم مذهبی در فضای دیجیتال وجود دارد محدودیت اینترنت به ویژه در مناطق روستایی است.

 

در همین راستا رهبران مذهبی کانادا درخواست هایی را برای رفع مشکل اینترنت در همه مناطق کوچک و بزرگ این کشور ارائه داده اند.

 

پایان پیام/ 7