مسجدالاقصی تا اطلاع ثانوی تعطیل شد

مسجدالاقصی تا اطلاع ثانوی تعطیل شد

تاریخ انتشار : ۴ فروردين ۱۳۹۹
ورود نمازگزاران به مسجدالاقصی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به صورت موقت به حالت تعلیق درآمد. پیش از این هم بسیاری از مساجد در شهرهای غزه و کرانه باختری و بیت لحم برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تعطیل شدند.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «النعیم نیوز»، شورای اوقاف و مقدسات اسلامی اعلام کرد: از امروز (دوشنبه، چهارم فروردین ماه) ورود نمازگزاران به مسجدالاقصی برای اقامه نماز به حالت تعلیق درمی آید.

 

شورای اوقاف و امور مقدسات اسلامی در بیانیه ای اعلام کرد: برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، ورود نمازگزاران به مسجدالاقصی به حالت تعلیق در می آید و این اقدامی موقتی است.

 

در این بیانیه آمده است: این تصمیمی دردناک است که برای حفظ جان و سلامت شهروندان اتخاذ شده و فتوای مراجع بوده است، اما اذان همچنان در مسجد الاقصی پخش می شود.

 

این در حالی است که درهای مسجدالاقصی تاکنون به روی نمازگزاران باز بوده است. بر اساس جلسه ای که دو هفته گذشته درباره مسجدالاقصی گذاشته شد، قرار شد صحن های سرپوشیده بسته باشد و نمازگزاران در بخش های روباز و با حفظ فاصله نماز خود را بخوانند.

 

بسیاری از مساجد در شهرهای غزه و کرانه باختری و بیت لحم نیز برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بسته شدند و فعالیت های دینی نیز تعطیل شد. با وجود محدودیت برای نمازگزاران، شهرک نشینان بار دیگر به مسجدالاقصی حمله کردند و این حمله با حمایت نظامیان صهیونیستی صورت گرفت.

 

پایان پیام/ 43