بچه های مسجد جامع جهرم در خط مقدم مبارزه با «کرونا»

بچه های مسجد جامع جهرم در خط مقدم مبارزه با «کرونا»

تاریخ انتشار : ۵ فروردين ۱۳۹۹
نیکجو با اشاره به تلاش اعضای کانون فرهنگی و هنری «منتظران» در ضدعفونی کوچه ها و معابر علیه ویروس «کرونا» گفت: تا کنون ۲۰ هزار لیتر محلول ضدعفونی در گندزدایی خیابان ها استفاده شده است.

«رضا نیکجو» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: با فراگیر شدن شیوع ویروس «کرونا» و زنگ خطر اپیدمی شدن آن، تدابیر لازم برای مبارزه علیه این بیماری در کانون فرهنگی و هنری «منتظران نور» مسجد جامع شهرستان جهرم اندیشیده شد.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «منتظران نور» جهرم افزود: در این راستا با ایجاد کارگاه تولید ماسک، توسط واحد خواهران این کانون، برنامه ریزی برای تولید ماسک بهداشتی انجام و در مرحله نخست، ماسک های تولیدی پس از استریل شدن در اختیار بیمارستان پیمانیه جهرم قرار گرفت.

 

وی بیان کرد: همچنین در مراحل بعد و با تلاش مجموعه این کانون فرهنگی و هنری، تعداد 2 هزار ماسک دیگر نیز تولید شده که به طور رایگان و پس از استریل شدن میان مردم شهرستان جهرم در حال توزیع است.

 

نیکجو از اقدامات دیگر این کانون را ضدعفونی و گندزدایی خیابان ها، معابر و کوچه های پیرامون مسجد جامع عنوان کرد و گفت: این امر نیز از همان روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا انجام شده و اکنون نیز در حال انجام شدن است.

 

وی با اشاره به فعالیت 50 نفر از نیروهای کانون فرهنگی و هنری «منتظران نور» در این فعالیت های جهادی، خاطرنشان کرد: برای ضدعفونی کوچه ها و معابر، هر شب چهار هزار لیتر محلول ضدعفونی کننده استفاده می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «منتظران نور» ادامه داد: تا کنون نزدیک به ۲۰ هزار لیتر محلول استفاده شده و چندین نقطه شهر ضدعفونی انجام گرفته است.

 

وی از خدمات رسانی به مردم ساکن در اطراف مسجد برای کم شدن عبور و مرورها در سطح شهر، تاکید کرد: در این زمینه به خانواده هایی که نمی توانستند از خانه بیرون بیایند خدمات پیک موتوری صلواتی انجام شد.

پایان پیام/ 691