کانون فرهنگی اهل قلم پایگاهی برای مقابله با ویروس کرونا شده است

کانون فرهنگی اهل قلم پایگاهی برای مقابله با ویروس کرونا شده است

تاریخ انتشار : ۸ فروردين ۱۳۹۹
کانون فرهنگی هنری اهل قلم مسجد امام حسین(ع) استان لرستان این روزها پایگاهی برای جوانان روستا جهت پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا شده است.

عضو کانون فرهنگی هنری اهل قلم روستای و فرمانده پایگاه مقاومت بسیج مسجد حضرت امام حسین(ع) روستای دربند فقیران منطقه کمالوند خرم آباد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، افزود: در طول یک ماه گذشته مسجد روستا به عنوان پایگاه سلامت و پایگاهی برای کک به مردم به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تبدیل شده است.

 

« علی بیرانوند» با بیان اینکه بسیاری از جوانان و اهالی روستا در کانون فرهنگی هنری و پایگاه بسیج مسجد عضویت دارند، اظهار داشت:  امروز فعالان مسجد برای خدمت به مردم روستا و مردم روستاهای منطقه در کنار هم قرار گرفته و مشغول به فعالیت هستند.

 

وی بیان کرد: با همکاری پایگاه مقاومت شهید ابوذر غفاری و پایگاه شهید ستوده اسلامی و کانون فرهنگی هنری اهل قلم در یک  ماه گذشته فعالیت های گسترده ای در مساجد با رویکرد مبارزه با شیوع ویروس کرونا انجام شده است.

 

بیرانوند با اشاره به همکاری فعالان پایگاه بسیج با شبکه بهداشت و درمان، اظهار کرد: با همکاری  مراکز بهداشت جلسات آموزش غربالگری در هوای باز مرکز بهداشت کمالوند برای فعالان مسجد برگزار شده است.

 

 

وی با اشاره به قرار گرفتن منطقه کمالوند در حوالی شهر خرم آباد، بیان کرد: با همکاری بسیج و هلال احمر و مشارکت فعالان مسجدی روستای دربند فقیران ایستگاه های کنترل سلامت در ورودی شهر خرم آباد دایر شده است.

 

این عضو کانون فرهنگی هنری مسجد اهل قلم ادامه داد: در ایستگاه ورودی شهر خرم آباد طرح غربالگری عمومی و تست تب سنجی انجام می شود.

 

 

تهیه و توزیع ماسک در کانون فرهنگی هنری اهل قلم

 

 

بیرانوند با اشاره به تهیه و توزیع ماسک در این کانون فرهنگی هنری مسجد، بیان کرد: با همکاری دو تن از بانوان عضو کانون فرهنگی هنری مساجد تاکنون بالغ بر یک هزار و 200 ماسک تهیه و در بین اهالی روستا و روستاهای اطراف توزیع شده است.

 

وی ادامه داد: در این طرح پس از تهیه پارچه مناسب، ماسک ها توسط برادران عضو کانون فرهنگی هنری و پایگاه مقاومت بسیج برش داده می شود و توسط دو نفر از خواهران روستا دوخت و به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می گیرد.

 

 

بیرانوند از ضدعفونی و گند زدایی روستا خبر داد و افزود: در این طرح روزانه توسط فعالان مسجد با تهیه مواد ضدعفونی مناطق مختلف روستا به صورت مستمر ضدعفونی و گندزدایی می شود.

 

این عضو کانون فرهنگی هنری اهل قلم خرم آباد، ادامه داد: جوانان عضو کانون فرهنگی هنری اهل قلم و پایگاه مقاومت بسیج همچنین در طرح ضدعفونی و گند زدایی روستاهای منطقه همکاری دارند.

 

 

وی با اشاره به شناسایی افراد نیازمند روستا، بیان کرد: امسال با همکاری خیران مواد غذایی ویژه شب عید تهیه و بین نیازمندان روستا توزیع شده است.

 

 

بیرانوند با بیان اینکه تاکنون موردی از ابتلا به ویروس کرونا در روستای دربند فقیران و روستاهای همجوار مشاهده نشده است، افزود: تلاش می شود با آگاهی بخشی و اطلاع رسانی از شیوع این ویروس منحوس پیشگیری شود.

 

 

این عضو کانون فرهنگی هنری اهل قلم خرم آباد اظهار کرد: همچنین محیط مسجد به صورت مستمر برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ضدعفونی و پاکسازی می شود.

پایان پیام/ 85