کاهش چشمگیر نمازگزاران جمعه مسجدالاقصی در پی شیوع کرونا

کاهش چشمگیر نمازگزاران جمعه مسجدالاقصی در پی شیوع کرونا

تاریخ انتشار : ۹ فروردين ۱۳۹۹
به‌منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، نماز جمعه با حضور ۵۰ نمازگزار در مسجدالاقصی اقامه شد. در حالی‌که پیش از این نماز جمعه در قبله نخست مسلمانان با حضور بیش از ۳۰ هزار نفر برگزار می‌شد.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «الحیاه الجدیده»، به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشورهای مختلف جهان از جمله سرزمین فلسطین، نماز جمعه با کمترین نمازگزار در تاریخ خود در مسجدالاقصی اقامه شد.

 

دو هفته است که مسجدالاقصی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بسته است و نماز جمعه با تعداد محدودی نمازگزار برگزار می شود.

 

این هفته نیز صحن های مسجدالاقصی خالی از نمازگزار بود و تنها 50 نمازگزار که آن هم از کارمندان اداره اوقاف اسلامی قدس و محافظان مسجدالاقصی بودند، نماز جمعه را در داخل مسجدالاقصی اقامه کردند. شیخ «ابوسنینه» خطیب مسجدالاقصی در این هفته بود.

 

شیخ ابوسنینه در خطبه جمعه این هفته گفت: خداوند با این ابتلا، مومنان را به درجات بالا می رساند.خداوند خیر مردم را می خواهد.

 

وی که بر منبرصلاح الدین در مسجد«قبلی» خطبه می گفت، اظهار کرد: این روزها جهانیان، روزهای سختی را می گذرانند؛ اما مردم باید در خانه هایشان بمانند و از خداوند بخواهند این بلا را رفع کند. ما امیدواریم خداوند صبر عنایت کند واین مصیبت را از سر جهانیان بردارد.

 

از سویی دیگر، برای دومین روز متوالی، رژیم صهیونیستی تدابیر سخت گیرانه ای برای شهروندان مقدسی اتخاذ کرده است و در این شرایط سخت اقتصادی اعلام کرده که هر کس بیش از 100 متر از منزل خود دور شود، جریمه سنگین می شود.

 

پلیس صهیونیستی در بخش های مختلف شهر قدس از جمله «الطور»، «صونه»، «سلوان»، «راس العامود» و «بیت صفافا» مستقر است تا مردم در بیرون رفت و آمد نداشته باشند.

 

برای سومین هفته متوالی است که مقامات صهیونیستی حمل و نقل عمومی را در روز جمعه و شنبه برای شهروندان مقدسی ممنوع کرده اند.

 

پاساژها، مراکز تجاری و خیابان های اصلی بسته است و شهروندان مقدسی در منازل خود هستند و تنها یهودیان افراطی در خیابان ها و کوچه های شهر قدیمی قدس در رفت و آمد هستند.

پایان پیام/ 43