تمدید تعطیلی مساجد و نماز جمعه در مصر تا اطلاع ثانوی

تمدید تعطیلی مساجد و نماز جمعه در مصر تا اطلاع ثانوی

تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۹
مقامات مصری تعطیلی مساجد و تعلیق اقامه نماز جمعه و جماعت را برای مقابله با ویروس کرونا تا اطلاع ثانوی تمدید کردند.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «اسکای نیوز»، در حالی که دولت مصر از بیست ویکم ماه مارس تمامی مساجد را به روی نمازگزاران برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بسته است، بار دیگر روز یکشنبه(10 فروردین ماه) تعطیلی مساجد را تمدید کرد و اقامه نماز جمعه و جماعت را همچنان تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق در آورد.

 

ریاست شورای وزیران مصر در شبکه اجتماعی نوشت: اقامه نمازهای جماعت و نماز جمعه در مساجد همچنان در حالت تعلیق است تا وضعیت به ثبات برسد.

 

«محمد مختار جمعه»، وزیر اوقاف مصر گفت: برای حفظ جان مردم و مقابله با ویروس کرونا تا اطلاع ثانونی تمامی مساجد موقتا تعطیل است. وی افزود: اگر آن چنان که کارشناسان بهداشتی می گویند حضور در تجمعات برای انتقال ویروس کرونا به یکدیگر خطرناک است، مردم از نظر شرعی موظف به رعایت هستند و مخالفت آنان معصیت محسوب می شود.

 

وزیر اوقاف مصر در ادامه تاکید کرد: اقامه نماز در مساجد ممنوع است و هر کس در شرایط کنونی تا به ثبات رسیدن وضعیت با این اقدامات ممانعت کند، معصیت کار است و باید مجازات شود. مصر به مدت دو هفته است که درهای مساجد را بسته و تنها هنگام نماز، اذان از بلندگوهای مساجد پخش می شود.

پایان پیام/ 43