اجرای نهضت «صحیفه‌سجادیه‌خوانی» در بیش از ۲ هزار مسجد/ صحیفه سجادیه محور فعالیت خانه‌های نور در سال ۹۹ است

اجرای نهضت «صحیفه‌سجادیه‌خوانی» در بیش از ۲ هزار مسجد/ صحیفه سجادیه محور فعالیت خانه‌های نور در سال ۹۹ است

تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۹
سعادتی با اشاره به اجرای نهضت «صحیفه‌سجادیه‌خوانی» در بیش از دو هزار مسجد کشور، گفت: در سال ۹۹ صحیفه سجادیه محور فعالیت خانه‌های نور در سراسر کشور است. می‌کوشیم نوجوانان و جوانان با دستاوردهای فردی، اجتماعی و فرهنگی صحیفه آشنا شوند.

«سعید سعادتی» در گفت وگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان درباره فعالیت های ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور در ترویج فرهنگ و معارف صحیفه سجادیه، اظهار کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند ما امروز بیش از گذشته به این کتاب نیاز داریم که هم درس توحید و معاد را شامل می شود و هم کتابی است برای خودسازی و جامعه پردازی که در گام دوم انقلاب بسیار به این دو مهم نیاز داریم.

 

معاون فرهنگی و هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور ادامه داد: امروز که سیاست و اداره جامعه بدون معنویت دنبال می شود، صحیفه سجادیه می تواند در عرصه های مختلف حتی حمکرانی موثر باشد.

 

وی اعلام کرد: ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور در راستای اهمیت پرداخت به صحیفه سجادیه، همزمان با کنگره بین المللی «امام سجاد(ع)» و با حضور شخصیت های کشوری و مذهبی، نهضت «صحیفه سجادیه خوانی» را با محوریت مساجد در سطح کشور راه اندازی کرد. این طرح ابتدا به صورت پایلوت در هرمزگان و با مشارکت 300 مسجد وارد فاز اجرا شد و بعد مازندران با آن همراه شد. اکنون بیش از دو هزار مسجد و 1492 خانه نور در کنار فعالیت های قرآنی، این نهضت را اجرا می کنند.

 

سعادتی درباره دیگر فعالیت های ستاد هماهنگی کانون های مساجد برای انس جامعه با صحیفه سجادیه، بیان کرد: کتاب «مفاهیم صحیفه سجادیه» تهیه و برای مربیان خانه های نور ارسال شد رویکرد ستاد این است که نوجوانان و جوانان با دستاوردهای فردی، اجتماعی و فرهنگی صحیفه سجادیه آشنا شوند.

 

وی ادامه داد: در پی شیوع ویروس کرونا و توصیه مقام معظم رهبری به مداومت بر دعای هفتم صحیفه سجادیه برای رفع این بیماری، فرصتی ایجاد شد که عموم مردم با صحیفه سجادیه انس بگیرند و ما نیز بر این مسئله در کانون های فرهنگی و هنری مساجد تاکید داریم.

 

معاون فرهنگی و هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور تاکید کرد: در طول سال گذشته و قبل از شیوع کرونا، نزدیک به چهار هزار جلد صحیفه سجادیه در کانون های مساجد توزیع و شش هزار جلد درسنامه صحیفه هم تهیه و برای تدریس در خانه های نور ارسال شد.

 

وی افزود: در خانه های نور نزدیک به دو سال است که سه کتاب قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه محور فعالیت ها قرار گرفته است؛ از برنامه های جدی ستاد هماهنگی کانون های مساجد این بود که در سال اول مربیان با تدریس مفاهیم قرآن همراه با شیوه های نو و متناسب با ذائقه مخاطب آشنا شوند، در سال دوم این مهم درباره نهج البلاغه امیرمومنان(ع) موردتوجه قرار گرفت و در سال 99 صحیفه سجادیه محور فعالیت خانه های نور خواهد بود.

 

سعادتی در پایان خاطرنشان کرد: از ائمه جماعات درخواست می شود که همسو با توصیه رهبری معظم انقلاب بر بهره مندی از معارف صحیفه سجادیه و تاکید بر ترویج و نشر مفاهیم آن، به نهضت صحیفه خوانی مسجدمحور بپیوندند و این جزء فعالیت رایج همه مساجد باشد. امید است با همراهی اعضای کانون های مساجد این طرح همچون طرح «تلاوت نور» که اکنون در 32 هزار مسجد در حال اجرا است، فراگیر شود.

پایان پیام/ 9