ترویج ازدواج آسان و مقابله با اعتیاد توسط مسجدی‌ها/ الگوی کار اجتماعی مساجد تدوین می‌شود

ترویج ازدواج آسان و مقابله با اعتیاد توسط مسجدی‌ها/ الگوی کار اجتماعی مساجد تدوین می‌شود

تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۹
حجت‌الاسلام ذاکر از رونمایی کتاب «کار اجتماعی مساجد» خبر داد و گفت: تلاش داریم با تدوین الگویی در حوزه اجتماعی، فعالیت‌های مساجد در این زمینه تقویت شود. ترویج ازدواج آسان و کمک به ترک اعتیاد افراد دارای سوءمصرف جزء این فعالیت‌ها است.

حجت الاسلام «حجت الله ذاکر» در گفت وگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به رویکردها و برنامه های مساجد در حوزه اجتماعی در سال 99 اظهار کرد: تدوین الگوی کارکرد اجتماعی مساجد و رونمایی از کتاب کاری در این زمینه یکی از رویکردهای مورد توجه در حوزه اجتماعی است.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد بیان کرد: یکی دیگر از محورهای مورد توجه بحث اشتغال زایی و تبلیغ فرزندآوری که مورد تاکید رهبری بوده، است، که در این زمینه در مساجد دوره های آموزشی و کارگاهی برپا شد و برگزاری آنها در مساجد استمرار خواهد یافت.

 

وی ادامه داد: در سال گذشته در جهت  کاهش طلاق با بنیاد ملی خانواده طرحی را تباحت عنوان «با هم تا بهشت» کلید زدیم که این طرح در تعدادی از مساجد تهران اجرا شد. بر اساس این طرح آموزش مهارت های زندگی و خانواده برای کسانی که تازه ازدواج کرده بودند، در دو مرحله مقدماتی و تکمیلی در جهت تحکیم بنیان خانواده مورد توجه قرار گرفت.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد تاکید کرد: نمایشگاهی هم با همکاری بنیاد ملی خانواده در زمینه ترویج «ازدواج آسان» با حضور مبلغین و ائمه جماعات با هدف ترویج و فرهنگسازی این موضوع برگزار شد.

 

 وی با اشاره به اقدامات انجام شده در توسعه و ترویج ازدواج آسان در سال گذشته، گفت: سال گذشته کارگاه خانواده موفق در 50 مسجد به منظور آموزش مهارت های زندگی و خانواده برپا شد، این رویکرد در سال جدید هم مورد توجه قرار می گیرد.

 

 حجت الاسلام ذاکر ابراز کرد: در حوزه اعتیاد نیز با ستاد مبارزه با مواد مخدر و معاونت اجتماعی ناجا جلساتی برگزار و قرار شد که ناجا در مساجد در حوزه پیشگیری از مواد مخدر فعالیت و برنامه آموزشی داشته باشد. ضمن اینکه در زمینه خطرات استفاده از مواد مخدر نیز نمایشگاه هایی برپا شد و کارشناسان نیز برای آموزش و اطلاع رسانی پیرامون مضرات استفاده از مواد مخدر در مساجد حضور یافتند.

 

 معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد در پایان خاطرنشان کرد: برخی از مساجد در زمینه ترک مواد مخدر افراد معتاد برنامه هایی اجرا شد و در حمایت از خانواده های آنها هم فعالیت های گسترده ای انجام دادند که تلاش می کنیم در سال جدید نیز این رویکرد در تعداد بیشتری از مساجد تقویت شده و مورد توجه قرار گیرد.

پایان پیام/ 40