آتش به اختیار کانون شهید نواب صفوی در روستای صالحان

آتش به اختیار کانون شهید نواب صفوی در روستای صالحان

تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۹
کانون فرهنگی و هنری شهید نواب صفوی، روستای صالحان از توابع شهرستان بویراحمد نیز از قافله عقب نمانده و تاکنون فعالیت های خوبی را در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا انجام داده است.

 خبرگزاری شبستان__ یاسوج: همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد، مردم و مسئولان دست به فعالیت هایی زده اند تا بتوانند برای پیشگیری از شیوع این بیماری، نقش خود را ایفا کنند.

 

مسئولان تمهیدات لازم برای مقابله با این ویروس از جمله تامین اقلام ضروری برای مقابله با کرونا، ضدعفونی و گندزدایی شبانه ‌روزی معابر و خیابان‌ ها، کنترل ترددها، تب سنجی و غربالگری مسافران و غیره اندیشیده شده و دستگاه‌ های خدمت‌ رسان، بسیج، سپاه، ارتش، هلال احمر، نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی و سایر دستگاه ‌ها به مردم خدمت می‌ کنند.

 

فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد هم با انتشار خبر شیوع ویروس کرونا ابتدا در راستای ضدعفونی مساجد و فضای کانون تلاش کرده و سپس به یاری مردم شتافتند.

بانوان در قالب گروه های جهادی مشغول دوخت ماسک های پارچه ای و توزیع در بین مناطق محروم هستند و بسیاری از جوانان پسر عضو کانون های فرهنگی هنری مساجد در راستای سم پاشی و ضدعفونی محیط شهرها به ویژه در مناطق محروم و روستاها مشارکت دارند.

 

برخی اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد هم با حضور در پایگاه های گروه های بهداشتی سطح استان، در راستای کمک به مردم و شبکه بهداشت و درمان استان و همچنین تهیه و توزیع مواد ضدعفونی و بهداشتی تلاش می کنند.

اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد در اقدامی خودجوش و مردمی سطح مسجد و کانون ها، شهرها و روستاها را ضدعفونی می کنند و در سطح گسترده جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و هم افزایی بیشتر فعالیت داشته اند.

 

ارائه بسته آموزشی پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در بخش آموزشِ الکترونیک سامانه «بچه‌های مسجد» ویژه اعضای کانون‌ های فرهنگی هنری مساجد نیز از دیگر برنامه های اعضای کانون هاست.

 

در این بخش محتوای آموزشی تجهیز کانون‌ ها و کتابخانه‌ های مساجد به امکانات و لوازم بهداشتی مقابله با کرونا با استفاده از ظرفیت ‌های مردمی و خیرین مساجد، تولید و نشر محتوا از طریق فضای مجازی و پیام ‌رسان‌ها در قالب عکس، عکس ‌نوشته، اینفوگرافی، موشن، فایل صوتی و تصویری، جهت مقابله با ویروس کرونا انجام شده است

کانون فرهنگی و هنری شهید نواب صفوی، روستای صالحان از توابع شهرستان بویراحمد نیز از قافله عقب نمانده و تاکنون فعالیت های خوبی را در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا انجام داده است.

 

«اسلام دادآفرین» در این زمینه به خبرنگار خبرگزاری شبستان، گفت: فعالان کانون فرهنگی و هنری شهید نواب صفوی صالحان با تشکیل گروه جهادی برای مبارزه با بیماری کرونا، تاکنون چندین مرحله منازل، مسجد، حسینیه، قبرستان، مغازه ها و معابر این روستا را ضدعفونی کرده ‌اند.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری شهید نواب صفوی صالحان اظهار داشت: این روند تا پایان دوره شیوع بیماری کرونا با همکاری تیپ 48 فتح، گردان 489 امام رضا (ع) چیتاب ادامه خواهد داشت.

وی محدود کردن مراسم شادی و عزا را از دیگر اقدام های انجام گرفته توسط کانون با همکاری دهیاری روستای صالحان دانست و گفت: با همکاری تیپ 48 فتح گردان 489 امام رضا (ع) چیتاب و پایگاه بسیج روستا ایست بازرسی نیز در مسیر ورودی دایر شده است.

پایان پیام/ 82