اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد ورود جهادی به میدان مقابله با کرونا دارند

اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد ورود جهادی به میدان مقابله با کرونا دارند

تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
حجت‌الاسلام گلپایگانی با بیان‌اینکه اهالی مساجد به ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری در جنبه‌های مختلف مقابله با کرونا ورودی جهادی دارند، گفت: مجموع این خدمات نشان می‌دهد کار برای خدا و خدمت به مردم از سوی مسجدی‌ها هیچ‌گاه تعطیل‌شدنی نیست.

حجت الاسلام «سید رضا گلپایگانی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه تصمیم مرکز رسیدگی به امور مساجد درباره تعطیلی موقت نماز جماعت اقدامی سنجیده در راستای حفظ جان مردم است، اظهار کرد: با وجود این، مسجدی ها از جمله اعضای کانون های فرهنگی و هنری، پایگاه های مقاومت بسیج و هیئت امنا به عنوان مدافعان سلامت، در خدمت مردم هستند.
 
 
امام جماعت مسجد حضرت زینب کبری (س) افزود: تهیه و توزیع ماسک و مواد ضدعفونی میان مجاوران و کسبه اطراف این مسجد و عفونت زدایی سطح برخی از محلات منطقه پیروزی تهران، از جمله اقدامات کانون فرهنگی هنری و پایگاه بسیج این خانه خدا بوده است.
 
 
وی با بیان اینکه اعضای کانون فرهنگی هنری مسجد حضرت زینب کبری (س) خدمات گسترده ای در مقابله با ویروس کرونا داشته اند، گفت: این خدمات رسانی در راستای عمل به دستور قرآن کریم است که فرموده «فَإِذا فَرَغتَ فَانصَب» هیچ گاه مومنان و مومنات نمی توانند بیکار باشند یا میدان وسیع جهاد را خالی کنند.
 
 
حجت الاسلام گلپایگانی با بیان اینکه کانون فرهنگی و هنری مسجد حضرت زینب کبری (س) همچون بسیج یاری گر امام جماعت این مسجد در اشاعه فرهنگ دینی بوده است، تاکید کرد: اگر همراهی اعضای مخلص و پرتلاش این کانون نبود کار گندزدایی و تهیه و توزیع لوازم بهداشتی میان بخش زیادی از مردم منطقه پیروزی به این سرعت انجام نمی شد.
 
 
وی در پایان با بیان اینکه با وجود شیوع ویروس کرونا کار توزیع بسته های ارزاق میان نیازمندان، امسال نیز توسط اهالی مسجد حضرت زینب کبری (س) انجام گرفت، اظهار کرد: مجموع این خدمات نشان می دهد که کار برای خدا و خدمت به مردم از سوی مسجدی ها هیچ گاه تعطیل شدنی نیست.

پایان پیام/ 397