کانون های فرهنگی مساجد نقش تعیین کننده ای در مدیریت بحران کشور دارند

کانون های فرهنگی مساجد نقش تعیین کننده ای در مدیریت بحران کشور دارند

تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
دولت آبادی گفت: در شرایط حساسی که کشورمان با بحران شیوع ویروس کرونا مواجه بوده، تنها با همکاری و جوشش نیروهای مردمی و فداکار از جمله کانون های فرهنگی مساجد می توان اوضاع و بحران کنونی را تا حدود زیادی مدیریت کرد.

«علیرضا دولت آبادی» امروز پنج شنبه (۱۴ فروردین) در گفت وگو با خبرگزاری شبستان در گچساران، اظهار داشت: كانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان از ابتدای ورود ويروس كرونا فعاليت گسترده خود را در زمینه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در سطح استان آغاز كرده است.

 

مدیر ستاد کانون های مساجد کهگیلویه و بویراحمد آموزش و اطلاع رساني مردم، ضدعفوني و گندزدایی مساجد و معابر عمومی (کوچه ها و خیابان ها)، مغازه ها و غربالگری محلات با همکاری بسیج کانون ها، توليد ماسك قابل شست و شو، دستكش يك بار مصرف و محلول بهداشتی را از اهم فعالیت های کانون ها در زمان شیوع ویروس کرونا از اسفند ماه سال گذشته تا امروز دانست.

 

دولت آبادی، یادآور شد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد با پیوستن به پویش های مردمی و خودجوش برای جلوگیری از شیوع ویروس ( کویید ۱۹ ) اقدام به گرفتن تست کرونا از مسافران و کنترل ورودی های شهرها و روستاها کردند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد حضور اعضای کانون های مساجد شهرها و روستاها را در این طرح های انسان دوستانه قابل تقدیر و ستودنی خواند و گفت: در روزهای سختی که به واسطه شیوع کرونا پشت سر گذاشتیم، جوانان انقلابی کانون های فرهنگی مساجد سرتاسر استان همگام و خودجوش حماسه ای باورنکردنی آفریدند.

 

وی افزود: در چنین شرایط حساسی که کشور عزیزمان با بحران شیوع ویروس کرونا در سراسر کشور مواجه است، تنها با همکاری و جوشش نیروهای مردمی و فداکار از جمله اعضای فعال کانون های فرهنگی مساجد خواهیم توانست اوضاع و بحران کنونی را تا حدود زیادی مدیریت کنیم.

 

دولت آبادی در ادامه به اقدام مشترک کانون فرهنگی باقرالعلوم و موکب طریق الکربلای شهرستان گچساران اشاره کرد و گفت: در این کانون با همکاری موکب طریق الکربلای گچساران، ۱۴ هزار عدد ماسک استریل قابل شستشو، هشت ۸هزار جفت دستکش یک بار مصرف و ۱۰۰بطری محلول ضدعفونی تولید شده است.

 

وی آموزش ۳۰ نفر از جوانان گچسارانی جهت نحوه تولید و ساخت دستکش و ماسک، راه اندازی سه کارگاه تولید ماسک، دستکش و محلول ضدعفونی و گندزدایی در محل کانون باقرالعلوم را از اقدامات این کانون و موکب طریق الکربلا دانست.

 

مدیر ستاد کانون های مساجد کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: اقلام بهداشتی تولید شده بین گروه های مدافع سلامت، بیمارستان های شهر، جهادگران، کمپ های ترک اعتیاد، نیروهای امنیتی، آتش نشانی، سالمندان و رفتگران توزیع شده است.

 

دولت آبادی قرباني کردن یک راس گوسفند به ارزش ٢٠٠ ميليون ريال و اهدا به نيازمندانی که به واسطه شیوع کرونا شغل خود را از دست داده اند را از دیگر اقدامات کانون فرهنگی باقرالعلوم خواند.

 

مدیر ستاد کانون های مساجد کهگیلویه و بویراحمد در پایان خاطرنشان کرد: به حول و قوه خداوند، فعالیت کانون های فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تا ریشه کنی این ویروس منحوس ادامه خواهد داشت.

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/ 685