صهیونیست‌ها مانع ورود کارمندان اوقاف و نگهبانان به مسجد ابراهیمی شدند

صهیونیست‌ها مانع ورود کارمندان اوقاف و نگهبانان به مسجد ابراهیمی شدند

تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
در پی تعطیلی مسجد ابراهیمی برای جلوگیری از شیوع ویروی کرونا، وزارت اوقاف و امور دینی فلسطین اعلام کرد: صهیونیست‌ها به نگهبانان و کارمندان اوقاف اجازه ورود به این مسجد را نداده‌اند.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «آناتولی»، وزارت اوقاف و امور دینی فلسطین در بیانیه ای اعلام کرد: رژیم صهیونیستی در شرایط کنونی و شیوع ویروس کرونا در جهان به ویژه فلسطین اشغالی قصد تسلط بر مسجد ابراهیمی در شهر الخلیل را دارد.

 

در این بیانیه آمده است: مقامات صهیونیستی درهای مسجد ابراهیمی را بسته و مانع ورود نگهبانان و محافظان به این مسجد شدند و تنها به موذن برای پخش اذان اجازه ورود دادند. وزارت اوقاف و امور اسلامی فلسطین در ادامه بیانیه آورده است: بستن درهای مسجد ابراهیمی به روی کارمندان اوقاف و نگهبانان نشان دهنده سیطره کامل بر این مسجد تا پایان شرایط بحرانی است که در این روزها با آن مواجه هستیم.

 

وزارت اوقاف و امور اسلامی فلسطین در ادامه از جامعه بین الملل خواست جلوی اقدامات صهیونیست ها را که به فکر اجرای طرح شوم خود مبنی بر تبدیل مسجد به کنست یهودی هستند، بگیرند. این وزراتخانه یاد آور شد: درهای مسجد ابراهیمی به روی نمازگزاران و بازدیدکنندگان بسته شده و محافظان مسجد حق ورود داشته اند و این اقدام صهیونیست ها، هتک حرمت به مسلمانان است.

 

بنابراین گزارش، از سال 1994 میلادی مسجد ابراهیمی که به اعتقاد برخی مرقد حضرت ابراهیم (ع) در آن واقع است به دو بخش تقسیم شده است که بخشی به مسلمانان و بخشی به یهودیان اختصاص دارد. این اقدام پس از کشتار یک شهرک نشین یهودی به 29 مسلمان بعد از نماز صبح به وقوع پیوست.

پایان پیام/ 43