همکاری فرهنگی و آموزشی کانون‌های مساجد با قرارگاه مدافعان سلامت/ تولید بازی‌های خانوادگی برای غنی‌سازی ایام قرنطینه خانگی

همکاری فرهنگی و آموزشی کانون‌های مساجد با قرارگاه مدافعان سلامت/ تولید بازی‌های خانوادگی برای غنی‌سازی ایام قرنطینه خانگی

تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
سعادتی با بیان‌اینکه ستاد کانون‌های مساجد کشور برنامه‌های فرهنگی و آموزشی را در قرارگاه مردمی مدافعان سلامت دنبال می‌کند، گفت: مدیریت زمان و غنی‌سازی اوقات فراغت مردم در دستور کار است و بازی‌های خانوادگی برای این مهم تولید و عرضه می‌شود.

«سعید سعادتی» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، درباره روند فعالیت های قرارگاه مردمی «مدافعان سلامت»، اظهار کرد: این قرارگاه  ابتدا در شهر تهران شکل گرفت و الگوی محله‌محور را دنبال کرد تا به این وسیله پیشگیری از شیوع ویروس کرونا مدیریت شود. لذا مقرر شد گروه هایی همچون کنشگران اجتماعی و پایگاه های فعال مثل بسیج، هیئت های مذهبی، سراهای محلات و کانون های فرهنگی هنری مساجد و نیروهای مردمی با هم افزایی در محلات این مهم را مدیریت کنند.

 

معاون فرهنگی و هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور ادامه داد: شناسایی بیماران و کمک به درمان آنها، کمک به آسیب دیدگان شیوع کرونا، ضدعفونی و گندزدایی معابر و محلات و ... ازجمله اقدامات این قرارگاه از ابتدای فعالیت بوده و مدل آن یعنی محله‌محوری در پیشگیری از شیوع کرونا به همه استانداران ابلاغ شد و اکنون در استان های دیگر در حال اجرا است.

 

وی درباره نحوه همکاری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور با این قرارگاه مردمی، بیان کرد: با توجه به رسالت ذاتی این ستاد، رویکرد همکاری و حضور ما در این قرارگاه فرهنگی و هنری است، از این رو، ما در بحث آموزش و پیشگیری از شیوع کروناویروس ورود کرده ایم و اجرای برنامه های فرهنگی و هنری را برای مردم که این روزها بیشتر در خانه حضور دارند، در دستور کار قرار داده ایم.

 

سعادتی در ادامه ابراز کرد: برگزاری مسابقات «با کتاب در خانه» با محور خلاصه نویسی کتاب ها و ارسال از طریق سامانه بچه های مسجد به نشانی https://bachehayemasjed.ir/ و «بانوی صبور» با محور آشنایی با سیره حضرت زینب(س) چراکه امروز یکی از نیازمندی های جامعه برخورداری از سعه صدر، صبر و مقاومت در مقابله با کرونا است.

 

وی با اشاره به برگزاری مسابقه «آشنایی با بیانیه گام دوم انقلاب» برای گروه سنی نوجوان و جوان، تاکید کرد: اکنون و در ایام اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، بهترین فرصت برای مطالعه ایجاد شده است و ستاد هماهنگی کانون های مساجد با برگزاری مسابقات کتابخوانی درصدد استفاده بهینه از این فرصت است.

 

سعادتی با بیان اینکه کانون های فرهنگی و هنری مساجد درصدد تبدیل تهدید پیش آمده توسط کرونا به فرصت هستند، گفت: این مهم از طریق مدیریت زمان و غنی سازی اوقات فراغت اقشار مختلف ممکن می شود. از این رو، طراحی و ضبط بازی های خانوادگیِ مفید و آموزنده در دستور کار ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور قرار دارد و در آینده نزدیک از طرقی همچون پورتال بچه های مسجد در اختیار عموم علاقمندان قرار می گیرد.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: از قرارگاه مرکزی مدافعان سلامت در شهر تهران، مسئولانی همچون روسای سازمان تبلیغات اسلامی، ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور، مرکز رسیدگی به امور مساجد و ... بازدید کرده و در جریان روند کارها قرار می گیرند و توصیه های کاربردی را بیان می کنند.

 

گفتنی است، قرارگاه مردمی مدافعان سلامت با عضویت دستگاه ها و نهادهایی همچون سازمان تبلیغات اسلامی، ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور، بنیاد برکت به نمایندگی از آستان قدس رضوی، هلال احمر، بسیج، حوزه علمیه، قرارگاه جهادی امام رضا(ع) و ... فعال شده و پیشگیری از شیوع کرونا و قطع زنجیره مبتلایان به آن را دنبال می کند.

 

پایان پیام/ 9