راه‌اندازی کارگاه‌های تولید ماسک و اجرای طرح‌های مجازی در ایام مقابله با کرونا

راه‌اندازی کارگاه‌های تولید ماسک و اجرای طرح‌های مجازی در ایام مقابله با کرونا

تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
حجت‌الاسلام شکری با اشاره به راه‌اندازی کارگاه‌های تولید ماسک به همت کانون‌های مساجد استان البرز، گفت: این کانون‌ها با استفاده از ظرفیت فضای مجازی اقدام به برگزاری مسابقات فرهنگی، کتاب‌خوانی و دوره‌های آموزشی برای نوجوانان و جوانان کرده‌اند.

حجت الاسلام «کاظم شکری » در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به برنامه های کانون های مساجد استان البرز برای مقابله با شیوع کرونا، اظهار کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان البرز با توجه به ظرفیت این ستاد، اقدام به شناسایی نیروهای جهادی کانون های مساجد برای پاکسازی، سمپاشی و ضدعفونی کردن سطح شهر و معابر عمومی کرد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز با بیان اینکه فعالان 20 کانون فرهنگی هنری استان در اقدامات جهادی برای مبارزه با ویروس کرونا به صورت خودجوش مشارکت دارند، افزود: برخی از فعالان کانونی در بحث کمک رسانی به سالخوردگان و تهیه اقلام مورد نیاز آنها مشارکت دارند و برخی نیز در اجرای طرح غربالگری، با شبکه بهداشت و درمان همکاری دارند.

 

حجت الاسلام شکری ادامه داد: برخی از اعضای کانون فرهنگی هنری مساجد استان البرز در فضای کانون اقدام به راه اندازی کارگاه های خیاطی و تولید ماسک کرده اند و در مرحله بعد اقدام به توزیع رایگان آنها در میان مردم می کنند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز در ادامه به برنامه های فرهنگی تدارک دیده شده در فضای مجازی نیز اشاره کرد و گفت: پخش کلیپ و برنامه های آموزشی در زمینه پیشگیری از ویروس کرونا، تولید محتوا، اجرای پویش‌های مردمی کتابخوانی و برگزاری مسابقات نقاشی و دلنوشته از جمله این برنامه ها است.

 

حجت الاسلام شکری تاکید کرد: جشنواره نماز، تواشیح، سرود، معرفی کتاب در فضای مجازی، مسابقه آشپزی از دیگر برنامه هایی است که از سوی کانون های فرهنگی و هنری مساجد این استان برای نوجوانان و جوانان در فرصت خانه نشینی به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز در پایان خاطرنشان کرد: پس از مهار ویروس کرونا در نظر داریم، سلسله دورهای آموزشی تحت عنوان «یاریگران زندگی» را به همت ستاد مبارزه با مواد مخدر و برای 100 مبلغ و مبلغه در زمینه پیشگیری از اعتیاد برگزار کنیم که در حال حاضر ثبت نام از علاقه مندان برای شرکت در این دوره ها در حال انجام است.

 

پایان پیام/ 40