پیشتازی کانون فرهنگی باقرالعلوم و موکب طریق الکربلا در زمینه پیشگیری از کرونا

پیشتازی کانون فرهنگی باقرالعلوم و موکب طریق الکربلا در زمینه پیشگیری از کرونا

تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
کانون فرهنگی باقرالعلوم و موکب طریق الکربلا در زمینه پیشگیری از کرونا در شهرستان گچساران فعالیت های ارزشمندی انجام می دهند.

خبرگزاری شبستان __ یاسوج: با توجه به وضعیت کنونی به وجود آمده در کشور ناشی از شیوع ویروس کرونا، فعالیت های مختلفی از سوی دستگاه ها و نهادهای مختلف در این راستا انجام گرفته و یا در حال انجام است.

 

در این میان نهادهای مختلف مردمی و گروه های جهادی نیز همیشه و در همه عرصه ها فعالیت های گسترده ای را جهت خدمات رسانی به مردم از جمله در سیل، زلزله، آتش سوزی، امدادرسانی و ... به صورت آتش به اختیار انجام می دهند.

 

جایگاه مردمی و کارکردهای اجتماعی مساجد از صدر اسلام تا به امروز باعث شده که مسجد به عنوان پایگاهی برای توسعه و ترویج فعالیت های ملی و فرهنگی مورد توجه باشد و این روزها با توجه به شیوع ویروس کرونا در سطح کشور، مساجد در صف مقدم مقابله با این مسئله و پیشگام با سایر نهادهای فرهنگی و اجتماعی فعالیت دارند.

کانون های فرهنگی و هنری در مساجد کشور نیز با توجه به وضعیت پیش آمده در زمینه بیماری کرونا که بسیاری از کشورهای دنیا درگیر آن هستند، در ایران اسلامی فعالیت های ارزنده ای انجام می دهند که شاید چندان به چشم نیاید و یا از زاویه دید رسانه ها مخفی باشد.

 

در همین راستا به منظور توجه به مصوبه کمیته تخصصی کارگروه سلامت، جلوگیری از شیوع بیماری واگیر دار کرونا و همچنین اهمیت سلامت، اعضای کانون ‌های فرهنگی و هنری مساجد برنامه‌ های مختلی از جمله همایش ها، نشست ها، دوره‌ های آموزشی، اردوها و سایر برنامه‌ های فرهنگی، مذهبی و زیارتی را لغو و از ظرفیت مساجد برای آموزش نکات بهداشتی به عموم مردم استفاده می ‌شود.

تبیین راه‍کارهای پیشگیری از گسترش ویروس کرونا، از طریق اطلاع‌ رسانی در قالب مباحث فرهنگی و اجتماعی از جمله برنامه ‌هایی محسوب می ‌شود که در کانون‌ های فرهنگی هنری مساجد سامان یافته است.

 

ارائه بسته آموزشی پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در بخش آموزشِ الکترونیک سامانه بچه‌ های مسجد، ویژه اعضای کانون‌ های فرهنگی هنری مساجد و همچنین تجهیز کانون‌ ها و کتابخانه ‌های مساجد به امکانات و لوازم بهداشتی مقابله با کرونا با استفاده از ظرفیت‌ های مردمی و خیرین مساجد انجام شده است.

 

تولید و نشر محتوا از طریق فضای مجازی و پیام ‌رسان‌ ها در قالب عکس، عکس ‌نوشته، اینفوگرافی، موشن، فایل صوتی و تصویری، از دیگر اقداماتی است که تاکنون در سطح کانون‌ های مساجد جهت مقابله با ویروس کرونا صورت گرفته است.

اعضای کانون های مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد نیز همگام با سایر دستگاه ها و نهادها در صف مقابله با شیوع ویروس کرونا گام برمی دارند.

 

اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در اقدام های خودجوش و مردمی، سطح مسجد و کانون ها را ضدعفونی می کنند و در سطح گسترده جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و هم افزایی بیشتر، فعالیت هایی را در سطح شهرهای استان انجام می دهند.

کانون‌ های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد با استفاده از ظرفیت‌ های مردمی و خیرین به ارائه بسته آموزشی پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، تجهیز کانون‌ ها و کتابخانه‌ های مساجد به امکانات و لوازم بهداشتی مقابله با کرونا پرداخته ‌اند و علاوه بر ضدعفونی مساجد، یاری دهنده ارگان‌ ها در ضدعفونی محل و منطقه خود هستند.

 

کانون فرهنگی و هنری باقرالعلوم مسجد امام حسین (ع) شهرستان گچساران یکی از کانون های فرهنگی و هنری فعال شهرستان است که برنامه های مختلف و ارزشمندی را در طول سال با توجه به وظایف کانونی و به صورت آتش به اختیار انجام می دهد.

این کانون فرهنگی فعال نیز همزمان با شیوع بیماری کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان گچساران با همکاری موکب طریق الکربلای شهرستان، اقدام به تولید و توزیع ماسک، توزیع بسته های غذایی بین نیازمندان، توزیع گوشت نذری و ... می کند.

 

این کانون همزمان با روز عید مبعث پیامبر اکرم حضرت محمد(ص) با همکاری «موکب طریق الکربلای گچساران» در اقدامی خودجوش و انقلابی ۲۵۰ بسته مواد غذایی بین نیازمندان گچساران و کسانی که به واسطه شیوع بیماری کرونا کسب و کار خود را از دست داده اند، توزیع کرد.

 

همچنین از طرف کانون فرهنگی و هنری باقر العلوم یک راس گوسفند برای سلامتی و تعجیل در فرج حضرت صاحب الزمان (عج)، رفع بلا و سلامتی همه مدافعان سلامت ذبح و گوشت قربانی بین مستمندان و کارگران فصلی کم درآمد توزیع شد‌.

با توجه به شیوع بیماری کرونا در گچساران، اعضای کانون باقر العلوم مسجد امام حسین(ع) با همکاری موکب طریق الکربلا با تولید ماسک استریل قابل شستشو، دستکش یک بار مصرف، تولید مواد ضدعفونی و دوخت لباس کادر درمانی، سهم به سزایی در کنترل شیوع بیماری کرونا در گچساران داشتند.

 

به گفته مدیر این کانون، اقدامات آتش به اختیار کانون باقر العلوم و موکب طریق الکربلا شهرستان گچساران تا ریشه کنی ویروس کرونا در کشور و شهرستان ادامه خواهد داشت.

و خدمت همچنان ادامه دارد...

پایان پیام/ 82