اتحاد مساجد سراسر هند برای شناسایی و کمک به فقرا در بحران کرونا

اتحاد مساجد سراسر هند برای شناسایی و کمک به فقرا در بحران کرونا

تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
مساجد سراسر هند با شناسایی فقرایی که به دلیل مناعت طبع در دوره سخت شیوع کرونا طلب کمک نمی‌کنند، اقلام مورد نیاز را در اختیار آنها قرار می‌دهند.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از « timesofindia»،مساجد هند دست به دست هم داده اند تا در دوره کنونی بحران شیوع گسترده کرونا در این کشور به داد نیازمندان برسند.

 

پس از اینکه مسجد جامع دهلی نو کمک به فقرا در این شرایط را آغاز کرد مساجد دیگر هم به روی صحنه آمدند تا نقش خود را ایفا کنند.

 

مسجد جامع تا کنون به بیش از یک هزار خانواده از همه ادیان و مذاهب کمک کرده است.

 

«مولانا عثمان رحمانی» از مسجد جامع دهلی در این باره گفت:ما از 76 مسجد در منطقه «لودهیانا» پنجاب تقاضا کرده ایم تا به افراد نیازمند در همسایگی خود کمک کنند.

 

وی افزود:افراد زیادی از طبقه متوسط هستند که نیاز ضروری به کمک های مادی در دوران بحران کرونا دارند اما به خاطر مناعت طبعی که دارند تقاضای کمک نمی کنند ،بنابراین ما تصمیم گرفته ایم این افراد را شناسایی کنیم و کمک هایمان را به آنها ارائه بدهیم.

 

امام رحمانی همچنین گفت:ما یک بسته حمایتی شامل آرد گندم،برنج،شکر،روغن و انواع ادویه ها به این افراد نیازمند می دهیم.

 

این در حالی است که نمازهای جماعت در همه مساجد هند از جمله مسجد جامع دهلی نیز به دستور دولت برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا لغو شده و مساجد هم نهایت همکاری را با این دستورالعمل به عمل آورده اند.

 

پایان پیام/ 7