اقدامات ستاد پدافند زیستی کانون امام محمدباقر(ع) ساری تشریح شد

اقدامات ستاد پدافند زیستی کانون امام محمدباقر(ع) ساری تشریح شد

تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
مهدوی با اشاره به اینکه اعضای کانون فرهنگی هنری امام محمدباقر(ع) برای مقابله با کرونا در بخش تولید ماسک، ضدعفونی کردن معابر عمومی و توزیع ویتامین D فعالیت دارند، گفت: این کانون‌ تاکنون ۱۲۰۰ ماسک را به صورت خوجوش تهیه و توزیع کرده‌ است.

«عباس مهدوی» امروز(17فروردین) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ساری ضمن تقدیر از زحمات مدافعان سلامت استان مازندران در پیشگیری و درمان بیماری کرونا، اظهار کرد: اعضای کانون فرهنگی هنری امام محمدباقر(ع) ساری از آغازین ساعات اطلاع رسانی درخصوص شیوع کرونا ویروس در کشور، در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی و انسانی، با تشکیل ستاد پدافند زیستی در شهرک فرهنگیان برای تهیه و توزیع اقلام مورد نیاز بیماران مبتلا به ویروس کرونا به یاری هم استانی های خود شتافتند.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری امام محمدباقر(ع) شهرک فرهنگیان ساری با بیان اینکه اقدامات این ستاد با همکاری و همراهی بسیجیان پایگاه مقاوت شهرک درحال انجام است، افزود: تاکنون سطح شهرک فرهنگیان شامل معابرعمومی، اماکن پرتردد، مسجد، منازل مردم، مغازه ها و ... با بکارگیری 2هزار لیتر محلول ضدعفونی کننده در شش مرحله گندزدایی شده است.

وی از تهیه و توزیع هزار و 200عدد ماسک بهداشتی دست دوز در بین اهالی شهرک فرهنگیان مرکز مازندران خبر داد و بیان کرد: همچنین تعدادی محلول ضدعفونی کننده دست برای جلوگیری از شیوع کرونا تهیه و بین مردم این شهرک توزیع شد.

مهدوی به اهمیت اطلاع رسانی و  فرهنگ سازی درخصوص راهکارهای مقابله با بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: به منظور مقابله با این بیماری منحوس کانون های فرهنگی هنری مساجد به عنوان یکی از نهادهای دینی و فرهنگی اثرگذار در جامعه، برای آگاهی بخشی و پیشگیری از شیوع این ویروس نقش مهمی برعهده دارند که اعضای کانون امام محمدباقر(ع)ساری با همکاری مرکز بهداشت و درمان، بروشورها و تراکت های آموزش پیشگیری از شیوع کرونا را بین مردم شهرک فرهنگیان توزیع کردند.

وی با بیان اینکه برای مقابله با کرونا بهترین نسخه شفابخش درخانه ماندن است، افزود: برای قدردانی از این مردم که در خانه می مانند و برای حفظ سلامت آنها که به خاطر ریشه کنی کرونا خود را از قرار گرفتن در برابر نورخورشید محروم می کنند، قرص های ویتامین Dبا هماهنگی مرکز بهداشت ودرمان تهیه و بین مردم توزیع می شود.

مهدوی از برپایی ایستگاه سلامت و تب سنجی در ورودی شهرک فرهنگیان خبر داد و گفت: خودروها حین ورود و خروج از این شهرک با محلول ضدعفونی کننده، گندزدایی می شوند.

پایان پیام/ 286