از اجرایی شدن طرح «صندوق قرض الحسنه» در فضای مجازی تا تمرکز بر جلوگیری از شیوع کرونا

از اجرایی شدن طرح «صندوق قرض الحسنه» در فضای مجازی تا تمرکز بر جلوگیری از شیوع کرونا

تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
مسئول کانون فرهنگی حدیث از تشکیل «صندوق قرض الحسنه» اعضای کانون مسجد النبی (ص) در فضای مجازی خبر داد.

«صادق زمانی پور» امروز یک شنبه (۱۷ فروردین) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گچساران گفت: کانون فرهنگی حدیث مسجد النبی(ص) شهرستان گچساران با هدف رفع مشکلات مالی اعضای خود که عموما نوجوان و جوان هستند و همچنین آموزش پس انداز کردن و برنامه ریزی مالی و متعهد بودن، تصمیم به تشکیل صندوق قرض الحسنه با موجودی دو میلیون تومان و مبلغ اقساط ۵۰ هزار تومان در ماه گرفت.

 

مسئول کانون فرهنگی حدیث با بیان اینکه فعالیت صندوق های قرض الحسنه امری خداپسندانه است که ربا در آن راهی ندارد، گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد می توانند با راه اندازی چنین صندوق هایی بهترین الگو در ترویج فرهنگ و روحیه جهادی در جامعه باشند.

 

«زمانی پور» تصریح کرد: با تشکیل این صندوق هر ماه به قید قرعه مبلغ جاری به یکی از سهامداران صندوق تعلق می گیرد و اطلاع رسانی، پرداخت  و اقساط وام از طریق فضای مجازی انجام می گیرد.

 

وی ادامه داد: بخشنامه ای مبنی بر تعطیلی محل های تجمع از قبیل اماکن مذهبی و ورزشی در تاریخ (۸اسفندماه ۹۸) صادر شد، و همین باعث  کنسلی برنامه های حضوری مسجد و کانون شد.
در همین راستا توجه به فضای مجازی بعنوان یکی از بستر های بسیار حساس و مهم عصر کنونی بیشتر شد.

 

«زمانی پور» افزود: اهمیت موضوع در بیانات اخیر مقام معظم رهبری که فرموده: (قوت در فضای مجازی حیاتی است. فضای مجازی در همه دنیا حاکم بر زندگی انسانهاست.) کاملا مشهود است .

 

وی بیان کرد: کانون حدیث مسجد النبی، برای تبیین این مهم، با ایجاد محیط آموزشی در خصوص مبارزه با ویروس منحوس کرونا و پیام های مذهبی و مناسبتی و دوستانه در فضای مجازی به بخشی از فعالیت های غیرحضوری خود ادامه داده است.

 

«مسئول کانون فرهنگی حدیث» در ادامه با بیان اینکه جامعه جهانی در حال گذراندن شرایط نادر و پدیده فراگیر شیوع ویروس منحوس کرونا می باشد؛ گفت: کرونا از نگاهی دیگر به مخلوقات جهان که خود را مالک و ابر قدرت روی زمین می پنداشتن آموخت با کوچکترین ذره (کووید۱۹) که با چشم غیرمسلح قابل دیدن نیست. امکان دارد نظام اجتماعی جهانی تحت الشعاع قرار گیرد.

 

وی خاطرنشان کرد: شیوع ویروس کرونا، نعمت های الهی که در زندگی روزمره بارها با آن سر و کار داشتیم و از آن غافل بودیم، از ارزش یک تنفس سالم تا هزاران نعمت هایی که به سبب داشتن آنها برایمان عادی شده بود را به ما یادآوری کرد.

 

این فعال فرهنگی در ادامه‌ بیان کرد: تحولات منطقه و جهان با سرعت بسیار زیاد در حال انجام است و به سمتی خواهد رفت که جهان را آمده پذیرش ظهور منجی عالم بشریت کند.

 

وی در خصوص فعالیت های کانون حدیث گفت: کانون فرهنگی هنری حدیث و پایگاه مقاومت بسیج حضرت سلیمان(ع) مسجدالنبی(ص) فعالیت های خود را با همگام شدن با دیگر کانون ها، گروه های جهادی، به خط مقدم مبارزه با ویروس منحوس کرونا متمرکز کرده و با حضور در ایستگاه غربالگری و تست کرونا در ورودی شهر و ضدعفونی کردن معابر و پارک ها به کمپین # ما کرونا را شکست خواهیم داد، پیوستیم.

 

زمانی پور افزود: عمل به توصیه های «در خانه ماندن» مسئولان و کادر های پزشکی و درمان و همه بزرگواران در میدان مبارزه با جنگ احتمالی بیولوژیکی که خطر را به جان خریده اند، برای مهار وضعیت کنونی یک امر بسیار مهم، شرعی و انسانی می باشد؛ و به مراتب خیلی بهتر از تخت بیمارستان و خطر مرگ اعضای خانواده و صدمه زدن به همنوعان خود می باشد. 

 

مسئول کانون فرهنگی حدیث در پایان تصریح کرد: رهبر معظم کشورمان در بیانات گرانقدرشان فرمودند:( تجربه‌ چهل‌ساله به ما نشان می دهد که کشور ظرفیّت مقابله‌ با مسائل و چالشها را در هر سطحی دارا است؛ یعنی کشور ظرفیّتهای فوق‌العاده‌ای دارد برای اینکه با همه‌ مسائل و مشکلات و چالشهایی که پیش آمده است، یا ممکن است پیش بیاید مواجه بشود و بر آنها غلبه بکند. ظرفیّت کشور خیلی زیاد است؛ مهم این است که این ظرفیّت به وسیله‌ مسئولین شناسایی بشود و در همه‌ بخش ها افراد مؤمن، جوانهای باانگیزه به کار گرفته بشوند؛ عناصر جوان و باانگیزه و مؤمن و متشرع و چون کسی که متشرّع است، احتمال خیانت در او خیلی کمتر از کسی است که به دین باور ندارد. این آن چیزی است که ما را به هدفمان نزدیک می کند.)

پایان پیام/ 685