پخش اذان از مساجد برلین در ایام مقابله با کرونا

پخش اذان از مساجد برلین در ایام مقابله با کرونا

تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
برای نخستین بار مساجد برلین با اجازه مقامات محلی برای تحکیم همبستگی و مقابله با ویروس کرونا، از بلندگوهای خود اذان پخش کردند.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «الجزیره»، با شیوع ویروس کرونا در بیشتر کشورهای جهان، برخی از مساجد برای ایجاد آرامش مردم از بلندگوهای خود اذان پخش می کنند.

 

همین اقدام روز جمعه در مسجد «دارالسلام» برلین انجام شد. برای نخستین بار این مسجد در برلین با اجازه مقامات برای تحکیم همبستگی و مقابله با ویروس کرونا، از بلندگوهای خود اذان پخش کرد.

 

مدیریت مسجد دارالسلام گفت: پخش اذان به صورت روزانه تا پایان شکست کرونا ادامه دارد . این در حالی است که کلیسایی در محله «نیوکلن» نیز ناقوس را به صدا در می آورد.

 

برخی این اقدام را مثبت ارزیابی کرده و معتقدند شنیدن صدای اذان باعث آرامش می شود و این در مسلمانان مشهود است.

 

«محمد صبری طه»، امام مسجد دارالسلام در این باره گفت: در شرایطی که به سبب کرونا در آن به سر می بریم دعای جمعی می تواند مثمرثمر باشد.

 

وی تاثیر پخش اذان را برای مسلمانان مثبت ارزیابی کرد و گفت: صدای اذان آرامش بخش است.

 

صبری طه افزود: ویروس کرونا که مردم آلمان و دیگر کشورهای جهان را درگیر کرده، مردم را به هم نزدیک کرده است، زیرا همه در یک شرایط قرار داریم.

 

وی تصریح کرد: مردم آلمان به ویژه غیر مسلمانان  کلمه اذان را می شناسند و می گویند در زبان آلمانی این کلمه موجود است.

 

همچنین، «محمد موصلی»، عضو شورای عالی مسلمانان در این باره گفت: در ده ها مسجد شهرهای آلمان و اروپایی به صورت خودجوش اذان پخش شده است و مردم این اقدام را  را در  شرایط کنونی مثبت ارزیابی کرده اند.

 

وی افزود: در برخی از کشورهای اروپایی برای ایجاد آرامش به مردم اجازه داده شد تا از مساجد اذان پخش کنند و در آلمان نیز همین اتفاق افتاد.

 

این عضو شورای عالی مسلمانان در ادامه اظهار کرد: برلین نخستین شهری نبوده که در این ایام اذان پخش کرده است، بلکه حدود ۲۰ مسجد در شهرهای مختلف از جمله شهر «دیسبورگ» اذان پخش کردند.

 

همچنین ده ها کشور همچون اسپانیا، انگلیس، فرانسه، بلژیک و هلند نیز دست به این اقدام زدند.

 

با این وجود، راست گرایان افراطی در شبکه های اجتماعی از این اقدام مسلمانان انتقاد کرده و مدعی هستند که مسلمانان از وضعیت کرونا بهره وری کرده اند.

 

پایان پیام/ 43