از نورافشانی آسمان تا توزیع بسته های غذایی در بین نیازمندان توسط مسجد داودقلی زنجان

از نورافشانی آسمان تا توزیع بسته های غذایی در بین نیازمندان توسط مسجد داودقلی زنجان

تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
حجت الاسلام علی اصغر ولایتی با تشریح برنامه های مسجد داودقلی زنجان همزمان با نیمه شعبان از نورافشانی آسمان این مسجد در شب میلاد منجی عالم بشریت خبر داد.

امام جماعت مسجد داودقلی زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان گفت: علیرغم تعطیلی تمام اماکن و مراکز سطح استان، بچه های مسجد داودقلی زنجان همچنان پای کار بوده و با توزیع بسته های غذایی و اقلام بهداشتی در بین مردم در صف نبرد با ویروس کرونا هستند.

 

به گفته حجت الاسلام علی اصغر ولایتی در ایام بحران کرونایی در حالی مساجد ومراکز دینی و فرهنگی تعطیل هستند؛ در شب و روز نیمه شعبان که متعلق به منجی عالم بشریت است اقدامات ارزشمندی را برنامه ریزی کردیم

 

وی با بیان اینکه همه ساله در نیمه شعبان جشن های باشکوهی در سطح مراکز و مساجد استان برگزار می شد، افزود: امسال به دلیل طرح فاصله گذاری اجتماعی و عدم حضور در اجتماعات برنامه هایی متناسب با این روزها برنامه ریزی شده است.

 

فرمانده میدانی قرارگاه مبارزه با کرونا در مسجد داودقلی زنجان با اشاره به اینکه برای کمک به شادی ومعیشت مردم برنامه های متنوعی در مرکز شهر زنجان برگزار خواهد شد، گفت: نورافشانی آسمان مسجد و چراغانی محل ، پخش مولودی و سرودهای شاد مهدوی، پخش بسته های شیرینی وشکلات تبرکی دربین مردم و درب منازل، تقدیم بسته های فرهنگی مهدوی برای منازلی که دارای نوجوان و کودک هستند،تهیه بسته های غذایی و سبدهای کالا و مایحتاج اصلی بین نیازمندان مخصوصا کارگران فصلی که کارشان تعطیل شده و درآمدی ندارند از اهم این برنامه هاست.

ولایتی با اشاره به اینکه  تمام اقدامات برای شاد کردن مردم و ایجاد امید وتنوع در این روز هایی که مردم درسختی ومشقت روحی هستند می باشد، ادامه داد: این اقدامات کاملا با رعایت اصول بهداشتی دقیق،همراه با ضدعفونی بوده و اصل  فاصله اجتماعی کاملا رعایت خواهد شد.

 

وی با یادآوری اینکه در این ایام جوانان پای کار و جهادی شبانه روز مشغول خدمت هستند، ادامه داد: این جوانان بی ادعا وارثان همان شهدایی هستند که شبانه روز برای حفظ ارزشها و‌ خاک وشرف ایران اسلامی جنگیدند و جان های شیرین خودشان را در این راه پر افتخار تقدیم کردند.

 

امام جماعت مسجد داودقلی زنجان با اشاره به اینکه بچه های این مسجد به عنوان گروه های جهادی شبانه روز برای مردم و رفع گرفتاری شهر تلاش می کنند، خاطرنشان کرد: جوانان مومن وانقلابی به عشق رهبر وبه شوق مردم تا آخرین لحظه بحران و مشکلات در خدمت‌شان خواهند بود و با فداکاری تمام درمقابل همه سختی ها خواهند ایستاد.

پایان پیام/ 693