کتاب «مسافر عاشق» به زیور طبع آراسته شد

کتاب «مسافر عاشق» به زیور طبع آراسته شد

تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
کتاب «مسافر عاشق» در احوال سرگرد محمدتقی سالخورده، شهید مدافع حرم نکا به همت مولف بیش از ۵۰ عنوان کتاب به زیور طبع آراسته و روانه بازار شد.

حجت‌الاسلام «صادق طالبی»، امروز (18 فروردین) به خبرنگار خبرگزاری شبستان در ساری گفت: کتاب «مسافر عاشق»، احوال سرگرد «محمد تقی سالخورده» شهید مدافع حرم نکا، روستای شهاب الدین را در بردارد.

 

مولف بیش از 50 عنوان کتاب افزود: شهیدی که در هیچ حال نماز اول وقتش ترک نشد و جایی ازدواج کرد که نه تنها همسرش مانع شهادتش نشد بلکه در رفتن به سوریه مدافعش بود.

 

وی اظهار کرد: شهید سالخورده که هرگز سخن نابجا نمی گفت و دارای خلق و خوی عالی و مدافع مردم بود و پا به پای والدینش در کشاورزی و به همراه خانمش در خانه داری و در پادگان به همراه سربازانش کار می کرد و حتی در دو سه سالی که فرمانده لشکر فاطمیون افغان بود به خاطر خاکی بودنش کسی نمی دانست فرمانده آنها است.

سالخورده را ستون میدان خانطومان در برابر داعش معرفی می کردند

امام جماعت کانون فرهنگی هنری شهید گمنام مسجد جامع بهزاد کلا نکا بیان کرد: شهید سالخورده در تاکتیک جنگی چنان قوی بود که او را ستون میدان خانطومان در برابر داعش معرفی می کردند و به دفعات متعدد، زخمی های فاطمیون و زینبیون و علویون را در بین گلوله های دشمن به دوش کشید تا به دست داعشیان نیفتد و بارها از غذایش گذشت و به زیردستانش داد و حتی آوردند که به خاطر کم خوردن غذا گاهی تا مرز بیهوشی می رفت.

 

حجت الاسلام طالبی گفت: این شهید در سفر آخرش، به دیدار یکایک بستگانش از دور و نزدیک رفت و وعده داد تا هفت روز دیگر برمی گردد و روز شهادتش در سوریه مصادف با روز عروسی خواهر خانمش شد و به همسرش خبر داد، راضی نیستم به خاطر من، عروسی خواهرت بهم بخورد و دو روز بعد از عروسی خبر شهادتش را اعلام کردند.

این مولف و مترجم مازنی افزود: کتاب «مسافر عاشق» در بر دارنده سیره اخلاقی یک بزرگمرد است که روش زندگی جوانان غیور را به جوانان مسلمانی که می خواهند، پیرو قرآن و اهل بیت باشند به خوبی می آموزد و یاد می دهد اگر اینها نبودند بی تردید کشور به دست داعشیان بی دین می افتاد.

 

امام جماعت کانون فرهنگی هنری شهید گمنام مسجد جامع بهزاد کلا نکا گفت: شهید سالخورده در وصیت به دختر ۱۸ ماهه اش زینب نوشت باید پیرو حضرت زینب (سلام الله علیها) در حجاب و عفاف باشی تا دیگران از تو بیاموزند و به  برادر و خواهرش دعوت به صلح، دوستی، محبت و همکاری و باهم بودن را طبق دستور قرآن سفارش کرد.

 

وی تاکید کرد: ما و جوانان ما باید پیرو یک چنین جوانانی باشیم که جان دادن تا ما پیرو واقعی قرآن باشیم.

به گزارش شبستان، حجت الاسلام طالبی در کارنامه خویش، هفت ترجمه و بیش از ۵۰ تالیف که ۴۰ تالیف به چاپ رسیده است و همچنین سه کتاب برای کودکان با عنوان های «حجاب برای دختران ابتدایی»، «حاجی کوچولوی کربلا» درباره حضرت علی اصغر و آموزش قرآن با شعر و داستان برای کودکان را دارد.

پایان پیام/ 86