آغاز مرحله دوم حمایت از نیازمندان در شب نیمه‌شعبان/ تولید ۵۰۰ هزار ماسک توسط کانون‌های مساجد پایتخت

آغاز مرحله دوم حمایت از نیازمندان در شب نیمه‌شعبان/ تولید ۵۰۰ هزار ماسک توسط کانون‌های مساجد پایتخت

تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
حجت‌الاسلام تختی‌پور با اعلام همکاری نزدیک به ۵۰۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد تهران با قرارگاه مردمی مدافعان سلامت، گفت: اجرای سرودهای خیابانی و آغاز مرحله دوم حمایت از نیازمندان ازجمله برنامه‌های این کانون‌ها برای نیمه شعبان است.

حجت الاسلام «مجتبی تختی پور» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان  با اشاره به همکاری گسترده کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان تهران با قرارگاه مردمی سلامت، اظهار کرد: ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان تهران در تشکیل این قرارگاه حضور و مشارکت داشته و در مدت فعالیت آن نیز در عرصه های مختلف همکاری کرده است.

 

معاون فرهنگی ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان تهران ادامه داد: بعد از آغاز فعالیت قرارگاه فراخوان همکاری به همه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان تهران اعلام شد و هم اندیشی برای مبارزه با شیوع کرونا و قطع زنجیره مبتلایان به آن صورت گرفت و مقرر شد محلات با محوریت مساجد به مقابله با این ویروس منحوس بپردازند و اعضای کانون ها به عنوان مسئول مناطق و محلات در پیشبرد برنامه های قرارگاه تعیین شدند.

 

وی با بیان اینکه در ابتدا 100 کانون فرهنگی و هنری برای همکاری با قرارگاه مردمی مدافعان سلامت اعلام آمادگی کردند، گفت: اما هر روز بر این تعداد هم در شهر تهران و هم شهرستان های استان افزوده شد و اکنون نزدیک به 500 کانون فرهنگی و هنری با قرارگاه همکاری دارند.

 

حجت الاسلام تختی پور درباره کیفیت همکاری کانون های مساجد استان تهران با قرارگاه مردمی مدافعان سلامت، ابراز کرد: گسترده ترین فعالیت آنها ضدعفونی کردن معابر و اماکن عمومی است که هم اکنون هم در حال انجام است؛ رسیدگی و کمک به بیماران و خانواده بیماران مبتلا به کرونا با هماهنگی وزارت بهداشت دومین وجهه همت کانون های مساجد تهران در این قرارگاه است که شامل ضدعفونی کردن منزل آنها تا تهیه و توزیع اقلام بهداشتی اعم از ماسک و مواد ضدعفونی کننده را شامل می شود.

 

وی ادامه داد: رسیدگی به خانواده های نیازمند به دلیل مشکلات اقتصادی رخ داده در پی شیوع کرونا در قالب بسته های حمایتی شامل مواد غذایی و اقلام بهداشتی، خدمت رسانی به خانواده های خاص مثل خانواده معظم شهدا، جانبازان و معلولان که شرایط بیرون آمدن از منزل را ندارند، همچنین افراد کهنسال و ضعیف در سطح محلات در قالب خرید منزل و تهیه مایحتاج روزمره و تامین دارو و ... نیز به همت بچه های مساجد تهران در حال انجام است.

 

معاون فرهنگی ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان تهران با اشاره به اطلاع رسانی برای جلوگیری از ابتلا به کرونا در سطح محلات، تاکید کرد: پیوست های فرهنگی برای ایام قرنطینه خانگی و اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی شامل برگزاری مسابقات فرهنگی و راه اندازی کانال های مجازی محله محور نیز به همت کانون های مساجد استان تهران ارائه شده است. چنان که مسابقه مجازی مرتبط با نهج البلاغه تا 20 فروردین ماه برگزار می شود و تا کنون بیش از 2500 نفر در آن شرکت کرده اند.

 

وی ادامه داد: توزیع عمومی مواد ضدعفونی کننده در مساجد و محلات نیز به همت اعضاء و فعالان کانون های مساجد از طرقی همچون ایجاد راه اندازی ایستگاه های بهداشتی، تولید ماسک، دستکش و گان برای پرستاران و پزشکان از طریق فعال کردن کارگاه های مسجدی و خانگی به همت بچه های مسجد نیز ذیل قرارگاه مردمی مدافعان سلامت انجام شده و می شود طوری که تنها توسط کانون های مساجد بیش از 500 هزار ماسک تولید و توزیع شده است.

 

حجت الاسلام تختی پور درباره برنامه کانون های فرهنگی و هنری استان تهران برای نیمه شعبان، خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات فرهنگی با موضوع مهدویت در فضای مجازی، راه اندازی گروه سرودهای خیابانی با همکاری قرارگاه سلامت در سطح معابر و محلات به منظور بردن جشن های نیمه شعبان به خانه ها از طریق حضور مردم در پنجره ها و بالکن ها، و اجرای مرحله دوم حمایت از نیازمندان با همکاری خیران ازجمله این برنامه ها است.

پایان پیام/ 9