برگزاری مسابقه مجازی « قصه گویی مهدوی » در کانون انصارالحجه(عج)/ تولید روزانه بیش از ۳۰۰ ماسک پارچه ای

برگزاری مسابقه مجازی « قصه گویی مهدوی » در کانون انصارالحجه(عج)/ تولید روزانه بیش از ۳۰۰ ماسک پارچه ای

تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
تنی پور از برگزاری مسابقه قصه گویی مهدی به صورت مجازی در کانون فرهنگی هنری انصارالحجه(عج) روستای شمیل خبرداد و گفت: این مسابقه به مناسبت نیمه شعبان و سالروز میلاد امام زمان(عج) و ترویج فرهنگ مهدویت و انتظار برگزار می شود.

« داود تنی پور »، مدیرکانون فرهنگی هنری انصارالحجه(عج) روستای شمیل شهرستان بندرعباس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان ضمن تبریک نیمه شعبان، عنوان کرد: هرساله در نیمه شعبان ویژه برنامه های مختلفی در قالب جشن بزرگ میلاد حضرت قائم(عج) به همت کانون انصارالحجه(عج) در روستای شمیل برگزار می شد که امسال باتوجه به شیوع بیماری کرونا و اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، برنامه های کانون ویژه این ایام به صورت مجازی برگزار می شود.

 

وی با اشاره به اعلام فراخوان نخستین جشنواره قصه گویی روستا و عشایر کشور به میزبانی روستای شمیل، افزود: با توجه به شرایط کنونی و تاکید بر ماندن افراد در منازل و قرنطینه خانگی، برگزاری این جشنواره به دوران پساکرونا موکول شد اما شاخه ای از این جشنواره ویژه کودکان و نوجوانان روستاهای منطقه شمیل در قالب مسابقه قصه گویی مهدوی در نیمه شعبان برگزار خواهد شد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری انصارالحجه(عج) شمیل ادامه داد: علاقه مندان جهت شرکت در این مسابقه می توانند فیلم ضبط شده قصه گویی خود را تا سه روز پس از نیمه شعبان را از طریق واتس آپ، سروش، گپ و ایتا به شماره 09176476165 ارسال کنند.

 

تنی پور با بیان اینکه قصه های ارسالی باید با موضوع مهدویت و انتظار باشد، اضافه کرد: کودکان رده سنی 7 تا 18 سال می توانند در این مسابقه شرکت کنند.

 

وی با اشاره به اینکه آثار دریافتی نیز جهت داوری از طریق فضای مجازی به داوران جشنواره ارسال می شود، افزود: پس از داوری، نفرات برتر معرفی و جوایز آنها به صورت نقدی به حساب آنها واریز می شود.

 

این فعال فرهنگی همچنین از قربانی کردن دو راس گوسفند به نیت سلامتی امام زمان(عج) به عنوان یکی دیگر از برنامه های کانون انصارالحجه(ع) در روز نیمه شعبان نام برد و بیان کرد: گوشت قربانی ها نیز با رعایت موارد بهداشتی بین فقرا و نیازمندان روستای شمیل توزیع خواهد شد.

 

 

وی در ادامه به تشریح فعالیت های کانون در جهت پیشگیری و مقابله با کروناویروس پرداخت و گفت: طی فاعلام فراخوان و توزیع پارچه بین بانوان خیاط روستا، روزانه بیش از 300 ماسک پارچه ای بهداشتی به همت کانون فرهنگی هنری انصارالحجه(عج) و همکاری حوزه مقاومت حضرت ابوالفضل(ع) روستای شمیل تولید می شود.

 

تنی پور با بیان اینکه در حال حاضر هشت نفر از خواهران عضو کانون و بسیج در منازل خود و با رعایت اصول بهداشتی در حال تولید ماسک هستند، افزود: ماسک ها بیشتر بین مشاغل و افرادی که در جاهای پر رفت و آمد مثل مغازه ها فعالیت دارند توزیع می شود.

 

وی از ضد عفونی روستا به عنوان یکی دیگر از اقدامات یاد کرد و گفت: این عملیات با هزینه دهیاری و همکاری  نیروهای بسیجی و اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد در حال اجراست.

 

 

مدیر کانون فرهنگی هنری انصارالحجه(عج) شمیل از مشارکت جدی کانون در طرح فاصله گذاری اجتماعی خبرداد و اظهار کرد: بچه های کانون و اعضای بسیج در ایام تعطیلات نوروزی در مبادی ورودی و خروجی روستا مستقر شدند و به کنترل ترددها و غربالگری مسافران پرداختند.

 

وی افزود: تهیه و نصب بنر با هدف آگاهی بخشی در راستای پیشگیری و مقابله با بیماری کووید 19 در جاهای پرتردد و همچنین انتشار توصیه های بهداشتی در خصوص کرونا ویروس به صورت عکس نوشته در فضای مجازی بخش دیگری از اقدامات کانون فرهنگی هنری انصارالحجه(عج) است.

 

گفتنی است؛ دهستان شمیل با قدمت بسیار بالا در فاصله 80 کیلومتری از مرکز استان هرمزگان و در قسمت شمال شرقی استان بین شهرستان میناب و بندرعباس قرار دارد؛ اکثر اهالی شمیل به دلیل موقعیت جغرافیایی منطقه و وجود رودخانه های بزرگ به شغل کشاورزی و دامداری اشتغال دارند.

 

 

 

پایان پیام/ 88