۲۵ مرداد؛ آ‌خرين مهلت ارسال اثر به ششمين سوگواره «علمدار كربلا»

۲۵ مرداد؛ آ‌خرین مهلت ارسال اثر به ششمین سوگواره «علمدار كربلا»

تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۸
مديرستاد هماهنگي كانون‌هاي مساجد استان ايلام گفت: مهلت ارسال اثر به ششمين فراخوان علمدار كربلا تا ۲۵ مرداد ماه ادامه دارد.

 

 

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی‌کانو‌‌ن‌های فرهنگی هنری مساجد کشور،  حجت‌الاسلام «علی چراغی‌پور» با بیان اینکه امکان ارسال اثر به ششمین سوگواره ملی «علمدار کربلا» تا ۲۵ مرداد ماه وجود دارد، اظهار کرد: تاکنون از سراسر کشور استقبال خوبی از این فراخوان صورت گرفته و آثار بسیاری به دبیرخانه سوگواره ارسال شده است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام موضوعات این سوگواره را در بخش های عکس، شعر، آواها و نواهای عاشورایی دانست که به همت ستاد کانون‌های مساجد استان ایلام برگزار می شود و افزود: سوگواره ملی علمدار کربلا در طول سال‌های گذشته با استقبال گسترده مخاطبان همراه و محور این سوگواره ملی با موضوع شعر بوده است. اما امسال آواها و نواهای عاشورایی با محوریت شخصیت حضرت ابوالفضل(علیه‌السلام) هم به این فراخوان افزوده شده است.

 

وی ادامه داد: با توجه به گستردگی شبکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در مناطق مختلف شهری و روستایی، برگزاری این سوگواره می‌تواند زمینه‌ساز ثبت و ضبط عشق و ارادت مردم مناطق مختلف کشور به ائمه اطهار (علیهم السلام) به‌ویژه حضرت ابوالفضل العباس(علیه‌السلام) باشد و در این فراخوان ملی توجه خاصی به آثار بومی نیز شده است.

 

وی عرض ارادت به ساحت مقدس خاندان مطهر اهل‌بیت، آشنایی بیش‌ از پیش با معارف و سیره اهل‌بیت (علیهم ‌السلام) و استفاده از ظرفیت عظیم کانون‌های فرهنگی هنری برای ترویج این معارف و صیانت از مواریث ارزشمند دینی و آیینی به‌ویژه فرهنگ رفیع عاشورا را از اهداف برگزاری این سوگواره ملی دانست.

 

یادآور می شود، سوگواره ملی «علمدار کربلا» به همت دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام و مشارکت ستاد مرکزی هماهنگی‌کانون‌های مساجدکشور، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و همکاری روابط عمومی حرم حضرت ابوالفضل العباس(علیه‌السلام) و ستاد بازسازی عتبات عالیات همزمان با ماه صفر(۱۰ مهر ماه سال ۹۸) برگزار می شود.

 

 

پایان پیام/ م