آغاز برنامه هاي اوقات فراغت در كانون‌هاي مساجد سمنان

آغاز برنامه های اوقات فراغت در كانون‌های مساجد سمنان

تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۸
حجت‌الاسلام موسوي گفت: همزمان با ساير استان‌هاي‌ كشور برنامه‌هاي اوقات فراغت سال جاري با شعار «اخلاق، نشاط و معنويت» دركانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان سمنان آغاز شد.

 

 

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی‌کانو‌‌ن‌های فرهنگی هنری مساجد کشور،  حجت‌الاسلام«سیدعلی موسوی»  غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان را یکی از اولویت‌های برنامه‌ای دستگاه‌های فرهنگی دانست و گفت: به طبع کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در این راستا طرح اوقات فراغت را هر ساله برگزار می‌کند.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان، تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده فعالیت‌ اوقات فراغت‌کانون‌های مساجددر شش محور اصلی قرآن و عترت، آموزش و توانمندسازی، شبکه‌سازی و فضای مجازی، کتاب و کتاب‌خوانی، هنرمتعالی و فعالیت‌های اجتماعی اجرا می‌شود.

 

موسوی از اوقات فراغت به عنوان فرصتی مناسب جهت تقویت بنیه های اعتقادی، مذهبی، علمی، فرهنگی و... دانش‌آموزان یادکرد و افزود: چه خوب است که با استفاده از محیط معنوی مساجد در جهت تقویت این مسائل در دانش آموزان برنامه‌ریزی شود.

 

وی جذب حداکثری کودکان و نوجوانان به فضای معنوی مساجد و غنی‌سازی اوقات فراغت را مهمترین اهداف برگزاری برنامه‌های تابستانی در کانون‌های مساجد عنوان کرد و افزود: توجه جدی به شعار سال در برنامه‌ریزی‌های اوقات فراغت و ترویج و ارتقای سطح معلومات و دانش دینی مخاطبان در موضوعات قرآنی، اعتقادی، اخلاقی و اهتمام مضاعف به بزرگداشت مناسبت‌های مذهبی و مقارن با ایام اوقات فراغت انجام شده است.

 

موسوی با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان طرح‌های متعدد اوقات فراغت را در دستور کاردارد افزود: نشاط ‌وپویایی، فعالیت‌های گروهی، برنامه‌های تربیتی و برنامه‌های آموزشی از مهم‌ترین این اولویت‌ها است.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان، مقابله با توطئه‌های فرهنگی دشمنان و بصیرت‌افزایی را از مهم‌ترین اهداف کانون های فرهنگی هنری مساجد دانست و ابراز کرد: مسجد مرکزی بی بدیل برای تربیت صحیح جوانان و نوجوانان و مقابله با توطئه های دشمنان است.

 

وی از عضویت بیش از ۲۱ هزار نفر در کانون‌های مساجد استان سمنان خبر داد و گفت: این اعضا در سامانه‌ای با عنوان بچه های مسجد نام نویسی می شوند.

 

موسوی، با بیان اینکه هم اکنون ۲۵۹ کانون فرهنگی هنری در استان سمنان فعالیت دارند، اضافه کرد: از این تعداد ۱۶۰ کانون شهری و حدود ۹۵ کانون روستایی است‌.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان، خطاب به خانواده‌ها گفت: حضور فرزندان در مسجد موجب بالا رفتن و تقویت روحیه تقوا، ایمان و آشنایی با فرهنگ دینی و اسلامی می‌شود.

 

وی کودکان، نوجوانان و جوانان را گروه‌های هدف برنامه‌های اوقات فراغت در کانون‌های مساجد عنوان کرد و ابراز داشت: هدف اصلی ما از برگزاری این برنامه‌ها جذب حداکثری نسل جوان به مساجد است.

 

 

پایان پیام/ م