۱۴ دستگاه اجرايي در طرح ملي سفيران اجتماعي مشاركت دارند

۱۴ دستگاه اجرایی در طرح ملی سفیران اجتماعی مشاركت دارند

تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۸
سعادتي با اشاره به اجراي طرح ملي سفيران اجتماعي به صورت پايلوت در پنج شهر كشور گفت: در اين طرح ۱۴ دستگاه اجرايي مشاركت دارند.

 

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی‌کانو‌‌ن‌های فرهنگی هنری مساجدکشور، «سعید سعادتی» در نشست با امام جمعه شهر آوج که با موضوع طرح سفیران اجتماعی و در دفتر امام جمعه آوج برگزار شد، بیان کرد: همه مدیران و مسئولانی که دغدغه نظام اسلامی و مباحث فرهنگی را دارند می دانند امروز در این برهه نظام مقدس جمهوری اسلامی و کشور ما با 2 چالش اساسی مواجه شده است.

 

سرپرست معاونت فرهنگی ستاد هماهنگی‌کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: با توجه به هجمه های سنگین نظام سلطه و ترفندهای دشمن و برخی کاستی ها و بی تدبیری هایی که در عرصه داخلی صورت گرفته 2 چالش را داریم که یک مسئله در حوزه اقتصاد است که راهکار آن اقتصاد مقاومتی است.

 

وی عنوان کرد: مسئله دوم آسیب‌های اجتماعی است که این دو موضوع فرابخشی بوده و مربوط به دستگاه خاصی نیست و اینگونه نیست که در بحث آسیب‌های اجتماعی همه نگاه‌ها به سمت بهزیستی یا نیروی انتظامی باشد بلکه همه دستگاه‌ها و ظرفیت‌ها باید پای کار آیند تا بتوانیم با سربلندی از این مسیر عبور کنیم.

 

سعادتی اعلام کرد: طرح سفیران اجتماعی مربوط به دستگاه خاصی نیست و تمام برنامه ها با عنوان شورای اجتماعی و شورای فرهنگ عمومی مطرح می شود و در این طرح 14 دستگاه اجرایی با محوریت و پیگیری وزارت کشور مشارکت دارند.

 

وی با اشاره به اهمیت بحث آسیب‌های اجتماعی تصریح کرد: امروز اگر نسبت به آسیب‌های اجتماعی دغدغه نداشته باشیم، شاید فردا در خانواده و اطرافیان خود این مسائل را شاهد باشیم، بنابراین خواهشمندیم ضمن اینکه دستگاه ها وظایف ذاتی خود را دارند، به عنوان انسانی که نسبت به جامعه احساس مسئولیت می‌کنیم هم به موضوع نگاه شود.

 

سرپرست معاونت فرهنگی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد توضیح داد: برای اجرای طرح ملی سفیران اجتماعی از یک هزار و 300 شهر، 31 شهر انتخاب و در نهایت پنج شهر به عنوان پایلوت انتخاب شده است که یکی از این شهرها آوج است، بنابراین بهترین فرصت است که مدیران و مردم آوج به بهانه این طرح، ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها خود را نشان دهند.

 

وی گفت: اگر در این پنج شهر موفقیت به دست آید بر اساس تصمیم شورای اجتماعی کشور، گزارش این طرح به مقام معظم رهبری ارائه می شود.

 

سعادتی با اشاره به ویژگی‌های طرح سفیران اجتماعی تصریح‌کرد: محله محوری، خانواده بنیان بودن، مسجد محوری، توانمندسازی و فرهنگ سازی و آموزش و استمرار داشتن از جمله ویژگی های این طرح ملی است.

 

وی خاطرنشان‌‌کرد: خانواده ها در این طرح در فاز نخست 6 ماه زیرپوشش طرح قرار می گیرند و این قابلیت وجود دارد که در فاز دوم یک سال و در فاز بعدی تا سه سال این طرح اجرایی شود.

 

سعادتی یادآور شد: در شهرستان آوج پنج محله انتخاب شده که در هر محله 80 خانواده زیرپوشش طرح قرار می‌گیرند و برای هر خانواده پرونده تشکیل شده و اساتید مشاور آموزش‌های خاص خود را دارند.

 

 

پایان پیام/ م