«تيم سازي» حلقه مفقوده كانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد

«تیم سازی» حلقه مفقوده كانون‌های فرهنگی هنری مساجد

تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۸
رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي تيران و كرون گفت: همبستگي و هم‌افزايي ظرفيت‌ها بين مديران كانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد و ساير نهادهاي فرهنگي بايد تقويت شود.

 

 

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور «اقبال صالحی» در نشست با مدیران‌کانون‌های مساجد تیران وکرون با اشاره به ضرورت همبستگی و وحدت بین تشکل‌های مردم‌نهاد اظهار داشت: نبود این اتحاد و همبستگی در شهرستان، استان و کشور یکی از مشکلات این حوزه است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون افزود: همبستگی و هم افزایی ظرفیت‌ها بین مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و سایر نهادهای فرهنگی باید تقویت شود و با چنین اقدامی توسعه فرهنگی و هنری را در مناطق مختلف رقم بزنیم.

 

وی با اشاره به اینکه نشست‌های مشترک فصلی و ماهیانه با حضور مدیران مسئول و کادر اجرایی کانون ضرورت دارد، تصریح کرد: با مشارکت مدیران کانون های مساجد این اتفاق در شهرستان رقم خواهد خورد اما در سطح استانی و ملی باید متولیان این حوزه اقدام کنند.

 

وی در ادامه این نشست به برنامه های اوقات فراغت تابستان کانون های مساجد اشاره کرد و ادامه داد: کمبود فضا و امکانات با پیگیری مدیران قابل تحقق یافتن است که تامین امکانات ورزشی جهت افزایش شادابی کودکان و نوجوانان و افزایش بودجه جهت انجام طرح های مناسب با دغدغه های امروز جامعه و طرح های تشویقی امکان پذیر خواهد بود.

 

صالحی از تلاش و همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان برای بهره برداری از ظرفیت‌های نهادهای دولتی و غیردولتی در سهولت انجام بسیاری از طرح ها و اردو ها خبرداد و گفت: باید مسیر را برای فعالیت فرهنگی تسهیل کرد.

 

وی در خصوص هدف اصلی از برنامه‌های تابستانه کانون‌ها گفت: این کلاس‌ها و برنامه‌ها به صورت دوره‌های استعدادیابی برگزار و باید امکان دنبال‌کردن آن در طول سال نیز فراهم شود.

 

وی یادآورشد: با وجود اینکه عمده فعالیت‌های کانون‌های مساجد در زمینه‌های فرهنگی و هنری است اما برای برگزاری کلاس های ورزشی، حمایت اداره ورزش و جوانان دنبال می شود.

 

این مقام مسئول در حوزه فرهنگی و هنری نوجوانان را بزرگ ترین ظرفیت در جامعه معرفی کرد و گفت: برنامه ریزی برای این قشر در کاهش  آسیب های اجتماعی نیاز است که پیش بینی برگزاری جلسه با همین عنوان در کلاس های تابستانه،با حضور یکی از فعال این عرصه موثر و نیاز است.

 

وی استفاده از جوانان و نوجوانان در فعالیت های تیمی و مسئولیتی کانون ها مهم خواند و گفت: بگارگیری نیروی انسانی و تیم سازی در کانون های مساجد کمتر مورد توجه است و همین موضوع باعث تعطیلی کانون ها با تغییر مدیر مسئول ها شده است.

 

در ادامه این نشست مدیران مسئول کانون های فرهنگی و هنری مساجد تیران و کرون دغدغه های خود را از جمله نبود همکاری موثر بین امام جماعت، هیئت امنا و خادم مسجد با کانون ها، ناهماهنگی های بین بخشی، مشخص نبود رویکرد شورای هماهنگی کانون های مساجد کشور و موازی کاری فرهنگی و کمبود بودجه فرهنگی مطرح شد.

 

 

 

پایان پیام/ م