كانون‌هاي مساجد استان، محور جشن‌هاي مردمي دهه كرامت هستند

كانون‌های مساجد استان، محور جشن‌های مردمی دهه كرامت هستند

تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۸
نشست هماهنگي برنامه هاي دهه كرامت به منظور برنامه ريزي در برگزاري هرچه بهتر، با حضور مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي و مدير ستاد كانون هاي فرهنگي هنري در شهركرد برگزار شد.

 

 

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی‌کانو‌‌ن‌های فرهنگی هنری مساجدکشور، «محمدرضا مظاهری» در جلسه هماهنگی برنامه‌های دهه کرامت که با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، گفت: کانون‌های مساجد استان، محور جشن‌های مردمی دهه کرامت هستند.

 

مدیر ستادکانون‌های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری در ادامه بابیان اینکه کانون‌های مساجد استان بهترین نهاد برای برگزاری برنامه‌های مردمی به ویژه جشن‌های دهه کرامت هستند افزود: کانون‌ها به واسطه حضور پرشور جوانان و نوجوانان هر ساله در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت موفق عمل کرده اند.

 

وی تعمیق باورهای آحاد جامعه نسبت به معارف اهل بیت (علیهم‌السلام) در کلیه برنامه‌ها و فعالیت‏‌های دهه کرامت و توجه به ترویج اهداف و ارزش‌‏های اسلام ناب محمدی، فرمایشات بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (رحمت‌الله‌علیه) و نیز نام‏گذاری سال‏‌های اخیر به ویژه، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مقام معظم رهبری را از جمله اهداف برگزاری برنامه‌های دهه کرامت عنوان کرد.

 

مظاهری ابرازکرد: توجه به ارزش‏ های ناب اسلامی در برنامه‏ های دهه کرامت و مراقبت در جهت عدم شکل‏ گیری انحرافات و خرافات در فعالیت‌ها و اقدامات، توجه مضاعف به عملیاتی شدن شعار سال و عناوین روزهای دهه کرامت با توجه به ظرفیت‌ها و اقتضائات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مناطق مختلف کشور از دیگر محورهای  برنامه‌های دهه کرامت است.

 

وی استفاده حدأکثری از همه ظرفیت‌های دستگاه‏های عضو با تقسیم وظایف در قالب کارگروه‌های کاربردی و انجام برنامه‌‏های مشترک با هدف هم‏افزایی و ارتقای سطح کمی و کیفی فعالیت‌ها و محوریت مساجد و بقاع متبرکه در برگزاری آیین‏های بزرگداشت دهه کرامت را از جمله رویکردهای اجرایی برنامه‌ها برشمرد.

 

خاطرنشان می‌شود: فاصله زمانی اول تا یازدهم ذی‌القعده سال‌های قمری، هم زمان با ایام میلاد با سعادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت؛ حضرت علی بن موسی الرضا (علیه السلام)، حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها)، بزرگداشت مقام حضرت احمد بن موسی شاه چراغ (علیه السلام) و حضرات امام زادگان (علیهم السلام) به عنوان دهه کرامت نامگذاری شده است.

 

 

پایان پیام/ م