اهل‌بيت الگوي ما در «اعتدال»، «جامعه»، «خانواده» و «تكريم» هستند

اهل‌بیت الگوی ما در «اعتدال»، «جامعه»، «خانواده» و «تكریم» هستند

تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۸
حجت‌الاسلام ارزاني گفت: تلاش مي‌كنيم در دهه كرامت از الگوي اهل‌بيت در موضوع «اعتدال»، «جامعه»، «خانواده» و «الگوي تكريم» بهره لازم را ببريم، در همين راستا شش كارگروه و يك هيات انديشه‌ورز تشكيل شده است.

 

 

 

به‌گزارش‌روابط‌‌عمومی‌ستادهماهنگی‌کانو‌‌ن‌های ‌فرهنگی ‌هنری ‌مساجدکشور، حجت‌الاسلام والمسلمین «حبیب‌رضا ارزانی» مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت کشور در امامزاده شاه‌چراغ گفت: آستان شاه‌چراغ از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سومین حرم اهل‌بیت نام‌گذاری شد، این نام‌گذاری موجب اتحاد ویژه‌ای بین حرمین مطهر امام رضا(علیه‌السلام) در مشهد مقدس، حضرت معصومه(سلام‌الله علیها) در قم و حضرت احمد بن موسی(علیه‌السلام) در شیراز شد.

 

وی ادامه داد: هرگاه نام شیراز را به زبان می‌آوریم نام شاعران بزرگی همچون حافظ و سعدی در ذهن تداعی می‌شود، به همین منظور قصد داریم در روز ششم ذی‌القعده یعنی روز بزرگداشت احمد بن موسی(علیه‌السلام) با نخبگان، فرهنگیان، شعرا و ادبا به گفت‌و‌گو بنشینیم.

 

رئیس ستاد هماهنگی‌کانون‌های فرهنگی هنری مساجدکشور تاکیدکرد: حضرت احمد بن موسی(علیه‌السلام) از نظر شخصیتی انسانی باتقوا، پرهیزگار، اهل سخاوت و بخشندگی بودند، به همین منظور این دهه را به این اسم نامگذاری کردیم و تمام تلاش ستاد بزرگداشت دهه کرامت هم هماهنگی هرچه بیشتر برای برپایی بهتر جشن‌های این دهه است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین ارزانی یادآور شد: تلاش ما براین است که در این دهه از الگوی اهل‌بیت(ع) یعنی اعتدال، جامعه، خانواده و الگوی تکریم بهره لازم را ببریم، در همین راستا در کشور شش کارگروه و یک هیات اندیشه‌ورز برای برپایی هرچه بهتر دهه کرامت تشکیل شده است.

 

وی افزود: این کارگروه برای ساماندهی شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت کشور فعالیت می‌کند و در اصل کار شورا عملیاتی نیست، بلکه بیشتر جنبه انسجام و هماهنگی را دارد.

 

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان گفت: دهه کرامت امسال با شعار واحد «خدمت کریمانه، مهربانی به رسم اهل بیت(ع)» کار خود را آغاز می‌کند.

 

 

پایان پیام/م