طرح بين‌المللي كردن «امين ولايت» بسيار خوب است

طرح بین‌المللی كردن «امین ولایت» بسیار خوب است

تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۸
توليت آستان احمدي و محمدي(ص) با استقبال از طرح مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان فارس، گفت: طرح مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي مبني براينكه آستان شاه‌چراغ (عليه‌السلام) با عنوان «امين ولايت» بين‌المللي شود بسيار خوب و ارزنده است.

 

 

به‌گزارش روابط ‌عمومی ‌ستاد هماهنگی‌کانو‌‌ن‌های ‌فرهنگی ‌هنری ‌مساجدکشور، آیت‌الله «سیدعلی اصغر دستغیب» تولیت آستان احمدی و محمدی در نشست شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت کشور که در امامزاده شاه‌چراغ برگزار شد، با اشاره به فلسفه برپایی یک دهه با عنوان جشن‌های دهه کرامت گفت: همه‌ی انسان‌ها از کرامات ذاتی برخودار هستند که با هدایت و استقامت بیان شده در دعاها می‌توانند این صفت بالقوه را به فعلیت تبدیل کنند.

 

وی ادامه داد: بزرگترین الگوهای کرامت انسانی در نزد بزرگوارانی است که همه‌ی ما آنها را می‌شناسیم، در راس همه‌ی آنها امام رضا(علیه‌السلام)، حضرت معصومه(سلام‌الله علیها) و حضرت احمد بن موسی(علیه‌السلام) قرار دارند، این بزرگواران راه‌های رسیدن به کرامت بالفعل را نشان داده‌اند و در اصل مسیر استقامت را برای ما روشن کرده‌اند.

 

تولیت آستان احمدی و محمدی تاکید کرد: از جمله آثاری که برای این دهه می‌توان بر شمرد اتحاد، انسجام، تبادل افکار و همکاری و هماهنگی است، جامعه از این ویژگی‌ها می‌تواند نهایت بهره را ببرد، بنابراین وظیفه‌ای که بر دوش هریک از ما وجود دارد باید به نحو احسن انجام شود تا بتوانیم با یک کار جمعی به یک نتیجه درخشان برسیم.

 

آیت‌الله دستغیب یادآور شد: خوشبختانه در این سال‌ها شاهد یک پدیده نو و رو به رشد بوده‌ایم که در پی آن اتحاد و انسجام تولیت‌های بقاع متبرکه و امامزادگان واجب‌التعظیم را به همراه داشته است، در این راستا شاهد برپایی چندین اجلاسیه مهم بوده‌ایم که اولین آن در حرم رضوی و سپس دومین و سومین اجلاس در کربلا و کاظمین برگزار شد.

 

وی افزود: آستان مقدس شاه‌چراغ(علیه السلام) سومین حرم اهل‌بیت در ایران است، قرن‌ها از زمان شهادت حضرت شاه‌چراغ می‌گذرد و هروز شاهد این هستیم که مردم نسبت به این حرم مطهر و نورانی عنایات خاص داشته و توجه ویژه‌ای می‌کنند، درواقع امامزادگان واجب‌التعظیم از جمله حضرت شاهچراغ اختصاص به شهر، جامعه و طبقه خاصی ندارند بلکه فرا مرزی هستند.

 

تولیت آستان احمدی و محمدی بیان کرد: طرح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی براینکه آستان شاه‌چراغ (علیه السلام) را تحت عنوان «امین ولایت» بین‌المللی کنیم بسیار خوب است.

 

آیت‌الله دستغیب در پایان گفت: یکی از فعالیت‌های ما در آستان شاه‌چراغ راه‌اندازی کانون شعر آیینی «آستان مهر» است، در همین راستا چندین جلد کتاب شعر در مورد حضرت امین ولایت توسط شعرای عزیز در سطح ملی و استانی جمع‌آوری شده است.

 

 

پایان پیام/م