امام‌ جماعت مسجد امام حسن مجتبی(ع) چند هزار جلد کتاب را وقف دانشگاه تهران کرد

امام‌ جماعت مسجد امام حسن مجتبی(ع) چند هزار جلد کتاب را وقف دانشگاه تهران کرد

تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
حجت‌الاسلام رضازاده خویی، از مدیران ارشد سابق مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران چند هزار نسخه از تالیفات و نیز سایر کتاب‌های خود را وقف دانشگاه تهران کرد و گفت: کتاب در ایام قرنطینه خانگی به دلیل شیوع کرونا، مونس خوبی است.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجدحجت الاسلام والمسلمین «علی رضازاده خویی»، امام جماعت مسجد امام حسن مجتبی (ع) و از مدیران ارشد سابق مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران، چند هزار جلد از تالیفات و سایر کتاب های کتاب خانه شخصی خود را وقف دانشگاه تهران کرد.

 

رضازاده خویی در این ارتباط به خبرنگار شبستان گفت: وقف مزو سنت های حسنه دین اسلام است که در جامعه اسلامی ما نیز بسیار رایج است.

 

این مدیر ارشد سابق مرکز رسیدگی به امور مساجد افزودوقف کتاب از سوی مراجع معظم تقلید و علما از دیرباز مرسوم بوده و بنده به عنوان یک طلبه وظیفه خود دانستم به منظور ترویج فرهنگ کتاب خوانی، تمام کتاب های کتاب خانه شخصی ام را وقف دانشگاه تهران کنم.

 

وی ادامه داد: این کتاب ها در موضوعات دینی، اخلاقی، هنری، ادبی و تاریخی است که انشالله مورد استفاده دانشگاهیان دانشگاه تهران قرار گیرد.

 

رضازاده خویی در ادامه گفت: انس با کتاب موجب افزایش دانش و آگاهی افراد و کاهش اشتباهات آنان و به تبع آن، ریسک پذیری جامعه می شود.

 

وی افزود: کتاب خوانی یکی از بهترین راهکارها برای کاستن از دغدعه ها و تنهایی در دوره شیوع ویروس کرونا است همچنان که شخصا در این دوره، کتاب های زیادی را مطالعه کرده و در همین ایام به فکر وقف کتاب هایم افتادم.

 

یادآور می شود، حجت الاسلام والمسلمین رضازاده خویی، نزدیک به دو دهه جزو معاونان و مدیران ارشد مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران بود و همزمان امامت جماعت مسجد امام حسن مجتبی (ع) واقع در تهران، بزرگراه شهید محلاتی، میدان امام حسن‌ مجتبی (ع)، خیابان لرستان را بر عهده داشت.

پایان پیام/ 397