صدور فتوای تبدیل مساجد به مرکز درمان بیماران کرونایی

صدور فتوای تبدیل مساجد به مرکز درمان بیماران کرونایی

تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
قره‌داغی فتوای تبدیل بخشی از مساجد به محل درمان بیماران کرونایی را صادر کرد. این فتوا در پی تعطیلی مساجد برای مقابله با شیوع کرونا صادر شده است.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «النعیم نیوز»، «علی محی‌ الدین قره ‌‌داغی» دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مسلمان گفت: با توجه به تعطیلی مساجد به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و نیاز کشورها به بیمارستان های موقت، تبدیل بخشی از مساجد برای درمان مبتلایان به ویروس کرونا جایز است.

 

وی افزود: بخشی از مسجد مدینه منوره در زمان حضرت پیامبر اکرم (ص) برای درمان بیماران استفاده می شد. خانمی به ‌نام «رفیده»، «سعد بن معاذ» را که مجروح شده بود در مسجد معالجه کرد.

 

قره داغی اظهار کرد: این زن صحابی در آن مسجد خیمه زده بود و بیماران را درمان می ‌کرد.

 

وی در ادامه افزود: این ابتکار عمل، نشانه دینداری در اسلام و جهان شمول بودن دین اسلام است که در تمامی بخش های زندگی اعم از روحی و جسمی تاثیر گذار است. وی تاکید کرد: زمین مسجد متعلق به مسلمانان است و مساجد نقش مهمی در کاهش رنج مردم دارند.

 

دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مسلمان پیش از این فتوا داده بود: به علت شیوع بیماری کرونا و امکان ابتلای حجاج به این بیماری و ازدحام جمعیت در مراسم حج، برگزار نشدن مراسم حج تمتع و عمره به صورت موقت جایز است.

 

پایان پیام/ 43