بازدید معاون اوقاف «اب» یمن از عملیات بازسازی یک مسجد تاریخی

بازدید معاون اوقاف «اب» یمن از عملیات بازسازی یک مسجد تاریخی

تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
معاون امور اوقاف استان«اب» یمن از عملیات بازسازی مسجد «جامع کبیر» بازدید کرد. تاکنون ۶۵ درصد کار انجام پیش رفته است.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «سبا نت»، قاضی «عبدالفتاح غلاب»، معاون امور اوقاف، آموزش و فرهنگ استان «اب» درجنوب یمن از پروژه طرح مرمت و بازسازی مسجد «جامع کبیر» در این شهر قدیمی بازدید کرد.

 

عبدالفتاح غلاب در این بازدید بر اهمیت بازسازی این مسجد که یکی از مهم ترین آثار اسلامی این استان محسوب می شود، تاکید کرد. وی افزود: این مسجد، شاهدی زنده بر هنر معماری اسلامی این کشور است و ساخت آن به سال سیزدهم هجری قمری باز می گردد. معاون امور اوقاف، آموزش و فرهنگ «اب» از دفتر اوقاف به خاطر اهمیت به مساجد تاریخی و تشویق به بازسازی این مسجد تشکر و قدردانی کرد.

 

«بندر العسل»، مدیرکل دفتر اوقاف وارشاد استان اب نیز گفت: این مرکز سعی دارد تمامی امکانات را برای فعالیت این مسجد فراهم کند. وی در ادامه به مراحل بازسازی این مسجد اشاره کرد و گفت: کار مرمت این مسجد از مناره آن آغاز شد و پس از آن سقف و شبستان ها مرمت شد و در مراحل پایانی نیز سرویس های بهداشتی مرمت می شوند.

 

بندرالعسل از مقام های محلی نیز برای اجرای این طرح تشکر و قدردانی کرد. بر اساس گزارش ها، تاکنون حدود 65 درصد عملیات مرمت این مسجد انجام شده است و دفتر اوقاف و ارشاد استان اب هزینه آن را بر عهده گرفته است.

 

پایان پیام/ 43