همراهی مسجد جامع ارشاد با مدافعان سلامت به کمک کانون فرهنگی هنری امام صادق(ع)

همراهی مسجد جامع ارشاد با مدافعان سلامت به کمک کانون فرهنگی هنری امام صادق(ع)

تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
سعادتی گفت: مسجد جامع ارشاد با همراهی کانون فرهنگی هنری امام صادق(ع) و تولید و توزیع اقلام بهداشتی، در اجرای طرح ملی مقابله با کرونا همراه شده‌اند. کانون مسجد با تولید و انتشار کلیپ‌های آموزشی گامی مهم در پیشگیری از شیوع این بیماری برداشته است.

حجت ‌الاسلام والمسلمین «علی سعادتی» در گفت ‌و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌ های مساجد خبرگزاری شبستان، با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا باوجود همه دردها و رنج و غم هایی که در پی داشت، فرصت هایی را نیز ایجاد کرد، گفت: احیای بسیاری از کارکردهای مساجد و باور مسئولان به اهمیت بی نظیر این خانه های خدا در مدیریت جامعه و مقابله با بحران ها از جمله آنها است.

 

امام جماعت مسجد جامع شهرری (واقع در شهر ری، میدان نماز) افزود: حرکت مساجد در مقابله با ویروس کرونا و اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا کاملا خودجوش است به طوری که می توان این خانه های خدا را پایگاه اجتماعی و فراگیرترین مرکز خدمت به سلامت مردم در سراسر کشور دانست.

 

وی اضافه کرد: بسیاری از اعضای هیئت امنای مساجد نیز که گاهی موانعی در مسیر فعالیت نسل جوان ایجاد می کردند با شیوع کرونا و به تبع آن، خانه نشینی کهنسالان شان، مجبور شدند میدان را در اختیار نوجوانان و جوانان قرار دهند و به این صورت باور کردند که خلاقیت و انرژی مضاعف نسل جوان، می تواند موتور محرکه مساجد باشد.

 

سعادتی در ادامه با بیان اینکه شورای فرهنگی مسجد جامع ارشاد از آغاز شیوع کرونا در شهر ری اقدام به آگاه سازی مردم از طریق فضای مجازی و نصب بنر و پوسترهای آموزشی در محوطه و فضای بیرونی این مسجد کرد، ادامه داد: کانون فرهنگی هنری امام صادق (ع) در انجام این کار بسیار نقش آفرین بود و توانست با تهیه کلیپ های مفید و انتشار آن در شبکه های اجتماعی در مقابله با این ویروس عملکرد خوبی داشته باشد.

 

وی تاکید کرد: کانون فرهنگی هنری امام صادق (ع) همچنین از هفته سوم شیوع ویروس کرونا با همکاری سایر فعالان مسجد جامع ارشاد، کارگاه تولید ماسک راه اندازی و روزانه صدها ماسک تولید و همراه با سایر اقلام بهداشتی میان مدافعان سلامت و خانواده های نیازمند توزیع کردند.

 

امام جماعت مسجد جامع شهر ری در پایان با بیان اینکه ساماندهی نیروهای علاقمند و توانمند، کمک به شبکه بهداشت و درمان، جذب خیران و همراهی با گروه های جهادی از اقدامات دیگر کانون فرهنگی هنری و پایگاه بسیج این مسجد در مقابله کرونا بوده است، خاطرنشان کرد: پس از ابلاغیه مرکز رسیدگی به امور مساجد درباره تعطیلی نماز جماعت و سایر برنامه های فرهنگی این خانه خدا، اهالی آن در گسترش طرح هایی همچون، خانه، کانون سلامت یا مسجد، پایگاه سلامت فعال شدند.

پایان پیام/ 397