تمدید جشنواره ملی «قصه‌های روستای من» تا نیمه خرداد/ کمک به محرومان در رزمایش مواسات

تمدید جشنواره ملی «قصه‌های روستای من» تا نیمه خرداد/ کمک به محرومان در رزمایش مواسات

تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
حجت‌الاسلام پهلوانی با اشاره به تمدید مهلت جشنواره «قصه‌های روستای من» تا نیمه خردادماه، گفت: همسو با تاکید مقام معظم رهبری بر همدلی و خدمت مومنانه، شناسایی و حمایت محورمان استان هرمزگان در دستور کار کانون‌های استان قرار دارد.

حجت‌الاسلام «احمد پهلوانی» در گفت وگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به تمدید مهلت ارسال اثر به جشنواره ملی «قصه های روستای من» تا اواسط  خرداد ماه، اظهار کرد:  اختتامیه این جشنواره قرار بود که اواخر فروردین ماه برگزار شود، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا مهلت ارسال به این جشنواره ملی تمدید شد تا علاقه مندانی که نتوانستند در این جشنواره شرکت کنند در فرصت باقی مانده از بستر فضای مجازی در این جشنواره شرکت کنند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کاتون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان با اشاره به موضوعات این جشنواره گفت: احیای فرهنگ و سنت های روستا و عشایر، کارآفرینی و تولیدات روستا و عشایر و هویت های فرهنگی و هنری روستا و عشایر ازجمله موضوعات نخستین جشنواره ملی قصه گویی روستا و عشایر « قصه های روستای من » است. ضمن اینکه علاقه مندان باید آثارشان را در بخش های قصه گویی سنتی، قصه گویی تجربی و نوین به این جشنواره ارسال کنند.

 

حجت الاسلام پهلوانی تصریح کرد: جشنواره «قصه های روستای من» به میزبانی روستای شمیل و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، دبیرخانه فرهنگ روستا و عشایر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بعد از رفع بیماری کرونا و عادی شدن شرایط  کشور برگزار می شود.

 

وی در ادامه با اشاره به اقدامات جهادی فعالین کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان برای مقابله با ویروس کرونا، بیان کرد: فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد این استان در گندزدایی معابر، خیابان ها، اماکن عمومی و دیگر خدمات فعالیت چشمگیری دارند. به عنوان مثال فعالین کانون شهید جوزان شهرستان میناب  با راه اندازی کارگاه تولید ماسک اقدام به ارایه  خدمات در این زمینه کرده اند. علاوه بر این، تعدادی از کانون های مساجد  این استان  با مشارکت  موسسه حضرت خدیجه(س) قم و خیرین اقدام به خریداری 40 راس گوسفند و ذبح آنها به نیت سلامتی امام زمان(عج) و توزیع آن در میان نیازمندان و کسانی که به دلیل شیوع این بیماری شغلشان را ازدست دادند، کردند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هزمزگان، تصریح کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر همدلی و خدمت مومنانه، در همین راستا با رهبری نماینده ولی فقیه در استان اقدام به شناسایی نیازمندان و توزیع اقلام و بسته های غذایی در میان آنها کردیم.

 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در آستانه ماه مبارک رمضان هستیم، به همین منظور تلاش می کنیم، برنامه های این ایام  همچون ولادت امام حسن(ع)، سالروز شهادت امام علی(ع) و لیالی شب قدر را در بستر فضای مجازی اجرا کنیم.

 

پایان پیام/ 40