نقش موثر مساجد در شناسایی نیازمندان برای اختصاص کمک های مردمی

نقش موثر مساجد در شناسایی نیازمندان برای اختصاص کمک های مردمی

تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
آیت الله دژکام گفت: در هزینه کردن کمک های مردمی باید از توزیع آنها میان افراد مستحق، اطمینان حاصل کرد و مساجد در شناسایی نیازمندان واقعی، نقش موثری دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «آیت الله لطف الله دژکام» در جلسه تشکیل قرارگاه همدلی و مواسات در استان فارس گفت: قرارگاه همدلی بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری در استان تشکیل شده و چهره های فعال اجتماعی و فرهنگی در آن همچون سایر حوزه ها، حضور فعال یافته اند.

امام جمعه شیراز ادامه داد: توجه به مفهوم «مساوات» در دین اسلام جایگاه والایی دارد و به این معناست که وقتی مسلمان می بیند که برادر هم دین خود به چیزی که خودش در آن بهره مند تر است، نیاز دارد، کوتاهی نمی کند و او را در اموال خود شریک می کند.

وی اضافه کرد: معنا و مفهوم مساوات با صدقه، فرق دارد و عمل به مساوات به گذشت و بخشش نیاز دارد که نمونه آن اقدام «امام حسن مجتبی (ع)» در بخشیدن نیمی از اموال خود بود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با تاکید بر اهداف تشکیل قرارگاه همدلی و مساوات، عنوان کرد: در این جلسه بر آن هستیم تا میان ارگان ها و نهادهای استان، همدلی در حوزه کمک های مردمی ایجاد کنیم.

حجت الاسلام دژکام ادامه داد: هدف، مبلغ و ماهیت فردی که در فضای مجازی با اعلام شماره حساب به جمع آوری کمک مردمی می پرازد باید مشخص و شفاف باشد.

وی تصریح کرد: پس از جمع آوری کمک ها نیز باید تسهیلات قانونی مانند بخشیدن مالیات و غیره برای کسانی که کار خیر می کنند در نظر گرفت و در این قرارگاه باید برای افراد خیر چنین تسهیلاتی فراهم کنیم.

امام جمعه شیراز با اشاره به شیوه هزینه کردن کمک های مردمی گفت: در هزینه کردن کمک ها باید از توزیع آنها میان افراد مستحق، اطمینان حاصل کرد و برای شناسایی این نیازمندان باید سامانه ای ایجاد شود.

وی تصریح کرد: نقش مساجد در شناسایی نیازمندان واقعی موثر است و امور فرهنگی از این دست باید در مساجد، تقویت شود تا طبق فرمایش مقام معظم رهبری، فرهنگ، مانند هوا در هر جا که نفس می کشیم، احساس شود.

آیت الله دژکام عنوان کرد: در بحران کرونا، فرصت مطلوبی به دست آمده تا سبک زندگی اسلامی و ایرانی ما عیار خود را نشان دهد و همدلی و مساوات را بیش از پیش اجرا کنیم.

 

 

 

 

با شبستان فارس در شبکه های مجازی همراه باشید

شبکه های اجتماعی داخلی

«سروش» به آدرس

sapp.ir/farsshabestan

«بله» به آدرس

https://ble.ir/farsshabestan

«گپ» به آدرس

https://gap.im/Fars.shabestan

«ایتا» به آدرس

https://eitaa.com/farsshabestan

سایر شبکه های اجتماعی

«اینستاگرام» به آدرس

https://www.instagram.com/fars.shabestan

اگر برای نخستین بار وارد این صفحه می شوید، نخست گزینه دنبال کردن (follow) را بزنید.

«واتس آپ» گروه اول به آدرس

https://b2n.ir/wa1fshb

در صورت پرشدن کانال واتس آپ، آدرس کانال جدید اعلام خواهد شد.

«تلگرام» به آدرس

https://t.me/farsshabestan

 

 

پایان پیام/ 664